امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

علیرغم سرکوب و تهدید، اعتراض های مردمی ادامه دارد

روز یکشنبه، به دنبال سخنان علی خامنه ای که راه هر گونه عقب نشینی در افزایش بهای بنزین را بست و نیروهای امنیتی را موظف به «برخورد قاطع» با معترضین کرد، فضای امنیتی در سرتاسر کشور تشدید شد. علیرغم سرکوب و تهدید اعتراض ها ادامه یافته و با تاریکی هوا شدت گرفته است

 

 

***

 

 

روز یکشنبه، به دنبال سخنان علی خامنه ای رهبر حکومت، که راه هر گونه عقب نشینی دولت در افزایش بهای بنزین را بست و نیروهای امنیتی را موظف به «برخورد قاطع» با معترضین کرد، فضای امنیتی در سرتاسر کشور تشدید شد.

با این سخنرانی بخش هایی از حکومت که تا یک روز پیش به دلیل شدت اعتراضات مردم کوشیده بودند حساب خود و جناح خود را از «تصمیم نظام» جدا کنند، بساط این مخالفت ها را جمع کردند.

علیرغم اظهارات خامنه ای و نمایش نیروهای سرکوب، در برخی شهرها تظاهرات اعتراض آمیز روز یکشنبه ادامه یافت. نقاط مختلف تهران، ورامین، اسلام شهر، برخی مناطق جنوبی استان تهران، اصفهان، شیراز، بوشهر و تعدادی از شهرهای استان های کردستان و کرمانشاه که در آن ها عملا حکومت نظامی برقرار شده است، شاهد راه بندان ها، خاموش کردن اتوموبیل ها و تظاهرات اعتراضی بوده اند. شعارهای مرگ بر خامنه ای و علیه آخوندهای حاکم در ویدئوهایی که از این تظاهرات در شبکه های اجتماعی منتشر شده، به گوش می رسد.

ویدئوی زیر مربوط به تظاهرات یکشنبه شب مردم کرمانشاه است. در این ویدئو صدای تیراندازی های مداوم به گوش می رسد.

دانشگاه های تهران و تبریز در این روز شاهد تجمعات اعتراضی دانشجویان بوده اند.

در تهران بازار به حالت نیمه تععطیل درآمده و در اصفهان تعطیل شده است.

در بسیاری از شهرها از جمله تهران روز یکشنبه مدارس برای جلوگیری از حضور گروهی دانش آموزان در خیابان ها تعطیل شد.

مدارس شیراز روز دوشنبه هم تعطیل اعلام شد

در شیراز تجمع ها به حاشیه شهر هم سرایت کرده است. از دیروز تعداد زیادی کیوسک پلیس و بانک به آتش کشیده شده است. مردم با قطع کردن درختان، اتوبان ها و مسیرها را مسدود می‌کنند.
مدارس شهرستان شیراز دوشنبه ۲۷ آبان نوبت صبح و عصر تعطیل اعلام شد. مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش فارس به خبرنگار مهر گفت: فردا دوشنبه ۲۷ آبان ماه، تمام مدارس در مقاطع مختلف شهرستان شیراز تعطیل است.
شیراز از جمله شهرهایی است که در آن اعتراضات شدت زیادی داشته است.

ویدئوی زیر مربوط به تظاهرات یکشنبه شب در شیراز است. مردم شعار می دهند «مرگ بر این دولت مردم فریب!»

قطع اینترنت دلایل امنیتی دارد

از دیروز اینترنت خطوط تلفن ثابت و تلفن همراه در برخی نقاط کشور قطع شده است، امروز نیز گزارش ‌ها حاکی از قطع اینترنت در کشور است.
یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا دلیل قطع اینترنت را مسائل امنیتی عنوان کرد.
وی با تاکید بر اینکه تصمیم برای قطع اینترنت هیچ ارتباطی به اپراتورها ندارد، افزود: تصمیم برای قطع اینترنت توسط دستگاه‌های امنیتی گرفته شده است.
این منبع آگاه گفت: ناامنی‌های اخیر موجب شده شورای امنیت تصمیم به قطع اینترنت بگیرد.
وی قطع خطوط اینترنت تلفن همراه را در تمام اپراتورها همراه اول، ایرانسل و رایتل عنوان کرد.
وی زمان اتصال اینترنت را نامعلوم دانست.

به دلیل قطع اینترنت که بعد از ۲۴ ساعت هنوز ادامه دارد، خبررسانی و گزارش دهی از اعتراضات روز یکشنبه به سختی و به کندی صورت گرفته است. رسانه های داخل کشور از انتشار خبرها و گزارش های مربوط به اعتراضات منع شده اند. با این حال گزارش ها و خبرهای منتشر در شبکه های اجتماعی حاکی از آن است که همزمان با تاریک شدن هوا، اعتراضات شدت بیشتری گرفته است.

اخبار روز- ۲۷ آبان ۹۸

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی