امروز:   فروردین ۹, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
آخرین نوشته ها

سها مرتضایی، فعال دانشجویی بازداشت شد

سها مرتضایی، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم انسانی و دبیر وقت شورای صنفی مرکزی دانشجویان دانشگاه تهران در خوابگاه دانشجویی به همراه دو تن دیگر از دانشجویان بازداشت شد. خانم مرتضایی پیش از این به مدت بیست و یک روز به دلیل محرومیت از تحصیل در مقطع دکترا به تحصن در دانشگاه تهران پرداخته بود. وی در جریان اعتراضات دیماه ۹۶ بازداشت و سال گذشته توسط دادگاه انقلاب تهران به ۶ سال حبس محکوم شده بود

 

 

***

 

 

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، دیروز یکشنبه ۲۶ آبان ماه ۹۸، سها مرتضایی دبیر وقت شورای صنفی مرکزی دانشجویان دانشگاه تهران بازداشت شد.

بازداشت خانم مرتضایی در خوابگاه دانشجویی صورت گرفته است و همزمان با وی دو دانشجوی دیگر نیز بازداشت شده اند.

هویت دو دانشجوی بازداشت شده دیگر توسط هرانا در حال بررسی است.

سها مرتضایی طی روزهای اخیر و در پی محرومیت از تحصیل در مقطع دکترا به مدت بیست و یک روز با به همراه داشتن پلاکارد در محوطه دانشگاه تهران دست به تحصن انفرادی زده بود.

وی در شهریورماه سال گذشته توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به شش سال حبس تعزیری و دو سال محرومیت از عضویت در احزاب و گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی محکوم شده بود.

این دانشجوی محروم از تحصیل به دلیل پیگیری وضعیت دانشجویان بازداشتی در اعتراضات دی‌ماه ۹۶ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

لازم به یادآوری است این فعال دانشجویی پیشتر نیز در طی سلسله بازداشت های اواخر دی ماه سال ۹۳ به همراه زهرا خندان، فرشته طوسی و پرستو بیرانوند از فعالین دانشگاه‌های امیرکبیر و علامه طباطبایی بازداشت و پس از حدود دو ماه در بهمن ماه همان سال آزاد شد.

۲۷ آبان ۹۸

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی