امروز:   فروردین ۹, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
آخرین نوشته ها

وضعیت هشدار جنسیتی برای پیکار با خشونت علیه زنان در مکزیک

به دلیل آمار بالای خشونت علیه زنان در ۱۸ شهر مکزیک وضعیت هشدار جنسیتی حاکم است. شهردار پایتخت در پی اتخاذ تدابیر جدیدی برای کاهش خشونت علیه زنان است. سال جاری میلادی ۱۵۰ زن در این شهر به قتل رسیدند. لاودیا شاین‌باوم، پژوهشگر ۵۷ ساله محیط‌زیست نخستین شهردار زن مکزیکوسیتی است. او می‌گوید اعلام وضعیت هشدار جنسیتی توجه بیشتر جامعه را به مشکلی بزرگ در پایتخت مکزیک برانگیخته است…/

*****

لاودیا شاین‌باوم، پژوهشگر ۵۷ ساله محیط‌زیست نخستین شهردار زن مکزیکوسیتی است

شهردار مکزیکوسیتی می‌گوید اعلام وضعیت هشدار جنسیتی توجه بیشتر جامعه را به مشکلی بزرگ در پایتخت مکزیک برانگیخته است.

کلاودیا شاین‌باوم با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرده که یکی از تدابیر جدید ارائه پیش‌نویس لایحه‌ای است که امکان تهیه فهرستی سراسری از مجرمان جنسی را فراهم میکند. او تأکید کرده که تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا زنان و دختران ساکن مکزیکوسیتی احساس امنیت و آرامش کنند.

براساس آمار رسمی بیش از ۱۵۰ زن در ۹ ماه نخست سال جاری میلادی در مکزیکوسیتی به قتل رسیدهاند. در چهل مورد قتل از نوع “کشتار زنان” یا “فمیساید” بوده است. یعنی، مقتول تنها به علت جنسیت خود کشته شده است.

علاوه بر این در ۹ ماه نخست سال جاری میلای در مکزیکوسیتی ۵۲۷ تماس اضطراری به دلیل تجاوز جنسی گزارش شده است.

کلاودیا شاین‌باوم، پژوهشگر ۵۷ ساله محیط‌زیست نخستین شهردار زن مکزیکوسیتی است. او که حدود یک سال پیش شهردار پایتخت مکزیک شده، می‌گوید تعداد پرونده‌های تجاوز جنسی در یک سال، یعنی در فاصله اکتبر ۲۰۱۸ تا اکتبر ۲۰۱۹ ده درصد افزایش داشته است.

او دلیل افزایش این آمار را تا حدی حاصل ثبت بیشتر موارد تجاوز جنسی به دلیل حمایت شهرداری از زنان قربانی دانسته است. شهرداری مکزیکوسیتی تعداد زیادی وکیل با هدف مشاوره و پشتیبانی از زنان قربانی تجاوز جنسی استخدام کرده است.

از آنجا که تاکنون موارد پیگرد و مجازات عاملان حمله به زنان اندک بوده، مکزیکوسیتی شاهد چند گردهمایی اعتراضی گسترده بوده است. تمدید وضعیت هشدار جنسیتی مهم‌ترین خواسته تظاهرکنندگان بوده است.
گردهم‌آیی اعتراضی زنان علیه خشونت جنسی

گردهم‌آیی اعتراضی زنان علیه خشونت جنسی در ماه آگوست سال ۲۰۱۹ میلادی

مکزیکوسیتی با بیش از ۲۰ میلیون نفر جمعیت یکی از بزرگترین شهرهای جهان است. زنان و دختران این شهر نیز مانند سایر نقاط مکزیک سالهاست که از خشونت به شدت رنج می برند. از سال ۲۰۱۵ میلادی در ۱۸ شهر مکزیک وضعیت هشدار جنسیتی حاکم است.

منبع : دویچه وله
اول آذر ۹۸

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی