امروز:   فروردین ۳۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

«تهدید به بستری شدن در بیمارستان روانی شکنجه زندانی و مقدمه ای برای حذف اوست»

کانال تلگرام شوراهای صنفی دانشجویان کشور گزارش داد خانواده سها مرتضایی، دبیر پیشین شورای صنفی کل دانشگاه تهران، از طرف حراست و معاونت فرهنگی دانشگاه تهران «تحت فشار» است تا «به بهانه تخفیف در مجازات زندان» قبول کنند وی در بیمارستان روانی بستری شود. … به نظر شیرین عبادی تهدید به بستری شدن در بیمارستان روانی شکنجه زندانی و مقدمه ای برای حذف اوست…/

*****

در حالی که دو هفته از بازداشت سها مرتضایی (دانشجوی ستاره‌داری که همزمان با اعتراضات به گرانی بنزین در خوابگاه دانشجویی بازداشت شد) می‌گذرد هیچ اطلاعی از سرنوشت او در دست نیست. منابع دانشجویی تایید کرده‌اند که تلاش‌های شورای صنفی برای پیگیری وضعیت او بی‌جواب مانده است و از مادر او خواسته‌اند برگه انتقال سها به بیمارستان روانی را امضا کند و در صورت عدم امضا دو سال و نیم دیگر به حکم سها اضافه می‌شود…..

کانال تلگرام شوراهای صنفی دانشجویان کشور گزارش داد خانواده سها مرتضایی، دبیر پیشین شورای صنفی کل دانشگاه تهران، از طرف حراست و معاونت فرهنگی دانشگاه تهران «تحت فشار» است تا «به بهانه تخفیف در مجازات زندان» قبول کنند وی در بیمارستان روانی بستری شود. دو هفته از بازداشت سها مرتضایی، دانشجوی ستاره‌داری که همزمان با اعتراضات به گرانی بنزین در خوابگاه دانشجویی بازداشت شد، گذشته و او هنوز با خانواده‌اش هیچ تماسی نداشته است.
خانم مرتضایی دانشجوی محروم از تحصیل و دبیر سابق شورای صنفی مرکزی دانشجویان دانشگاه تهران، پارسال به شش سال حبس تعزیری و دو سال محرومیت از فعالیت سیاسی و عضویت در احزاب و گروه‌ها و دسته جات سیاسی محکوم شد.

او مهر ماه سال جاری در اعتراض به عدم پیگیری وضعیتش توسط وزارت علوم، سازمان سنجش و مسئولان دانشگاه تهران در برابر کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران تحصن کرد.

شیرین عبادی نیز در کانال تلگرامی خود ضمن هشدار می نویسد:

تهدید به بستری شدن در بیمارستان روانی شکنجه زندانی و مقدمه ای برای حذف اوست

بعد از هاشم_خواستار حالا نوبت سها_مرتضایی، فعال شورای_صنفی_دانشجویان است که او و خانواده‌اش را به بستری شدن در بیمارستان روانی تهدید کنند!
کانال شواراهای صنفی دانشجویان کشور از تهدید شدن خانواده سها مرتضایی به بستری کردن اجباری او در بیمارستان روانی خبر داده است.
بستری شدن یک فعال مدنی جوان، یک دانشجوی ستمدیده معترض می‌دانید یعنی چه؟!
حکومت ایران وقتی پاسخی برای اعتراضهای_مدنی_و_صنفی معترضان ندارد، تلاش می‌کند آنها را با حذف جسمی یا روانی، از سر راه بر دارد. زندانیان سیاسی بسیاری از مصرف اجباری داروهای آرام‌بخش در زندان به ویژه بعد از اعتراضهای_سال_۸۸ خبر داده بودند. تهدید به بستری شدن در بیمارستان_روانی شکنجه روانی زندانیان_سیاسی_و_مدنی و خانواده‌های آنان است و امری غیرقانونی و غیرانسانی است.
همه فعالان و رسانه‌ها باید نسبت به این مساله هشیار باشند و واکنش نشان بدهند. تهدید به بستری شدن اجباری در بیمارستان_روانی جنایت آشکار برای حذف مخالفان است.

۱۶ آذر ۹۸

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی