امروز:   فروردین ۹, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
آخرین نوشته ها

تجمع اعتراضی کارکنان بیمارستان الزهرا در اصفهان

کارانه و حق اضافه‌کاری حدود سه هزار و ۵۰۰ کارمند و کارگر خدماتی و درمانی بیمارستان الزهراء اصفهان از ۹ ماه پیش پرداخت نشده است. از دو ماه پیش وعده نهار آن‌ها نیز حذف شده است. مسئولان بیمارستان شرکت‌های بیمه را مقصر اعلام کردند. کارکنان بیمارستان در واکنش دست به اعتراض زده اند

 

 

***

 

 

گروهی از کارکنان خدماتی و درمانی بیمارستان الزهراء شهر اصفهان صبح دوشنبه ۱۸ آذر در اعتراض به تعویق مطالبات خود دست از کار کشیدند و در محوطه بیمارستان تجمع کردند.

کلیپی از تجمع کارکنان در محوطه بیمارستان منتشر شده که نشان می‌دهد کارکنان معترض در برابر تهدیدهای ماموران اداره حراست شعار می‌دادند: «نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم.»

یکی از کارکنان این بیمارستان در توضیح تجمع اعتراضی به خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت که حقوق ثابت آن‌ها پاسخگوی هزینه‌های زندگی‌شان نیست. کارانه و اضافه‌کاری آن‌ها از ۹ ماه پیش پرداخت نشده و مسولان دانشگاه نیز پاسخ مشخصی به اعتراضات کارکنان نداده‌اند.

او افزوده است در دو ماه گذشته وعده نهار کارکنان حذف شده و «شیفت اضافه کاری داده می‌شود اما مبلغی بابت آن پرداخت نشده است.»

آرش نجیمی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان عدم پرداخت مطالبات کارکنان بیمارستان را ناشی از بدهکاری شرکت‌های بیمه دانست و گفت سازمان‌های بیمه‌گر از جمله بیمه سلامت و سازمان تامین اجتماعی بدهی خود را به بیمارستان نپرداخته‌اند.

به گفته‌ی نجیمی، «در ۲ ماه گذشته تا کنون هیچ پولی از سوی این سازمان‌های بیمه‌گر به این دانشگاه پرداخت نشده است.» او میزان بدهی بیمه سلامت به بیمارستان را حدود ۲۰ میلیارد تومان و بدهی سازمان تامین اجتماعی را حدود ۵۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

طاهره چنگیز رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم در این ارتباط به ایرنا گفته است در صورتی که تاخیر در پرداخت بیمه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی تداوم یابد، ممکن است به تعطیلی برخی خدمات غیر اورژانسی بیانجامد.

بیمارستان الزهرا سال ۱۳۷۲ تاسیس شده و روزانه ۱۰ هزار مراجع دارد.

رادیو زمانه- ۱۸ آذر ۹۸

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی