امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

«در برخی استان‌ها، خانواده‌ها دختران خود را می‌فروشند»

معاون وزارت ورزش و جوانان گفته است به‌دلیل افزایش وام ازدواج به ۳۰ میلیون تومان، در مناطق فقیر برخی استان‌ها خانواده‌ها در حال فروش دختران خود هستند : «بر اساس آمارهای به دست آمده از بانک مرکزی در شش ماهه نخست سال‌ جاری ازدواج افراد زیر ۱۵ سال ۴ برابر کل سال گذشته بود و همین امر نگرانی‌ها را در حوزه کودک همسری بسیار افزایش داده است و مشخص شده که عملاً در برخی استان‌ها، خانواده‌ها در حال فروش دختران خود هستند. در مناطقی که فقر فرهنگی و اقتصادی وجود دارد، رقم ۳۰ میلیون تومان رقم قابل‌توجهی است و همین قضیه هم باعث شده که ازدواج در سنین زیر ۱۵ سال در چنین مناطقی افزایش پیدا کند…/

*****

روزنامه ایران نوشت : معاون وزارت ورزش و جوانان گفته است به‌دلیل افزایش وام ازدواج به ۳۰ میلیون تومان، در مناطق فقیر برخی استان‌ها خانواده‌ها در حال فروش دختران خود هستند. محمدمهدی تندگویان توضیح داده «بر اساس آمارهای به دست آمده از بانک مرکزی در شش ماهه نخست سال‌ جاری ازدواج افراد زیر ۱۵ سال ۴ برابر کل سال گذشته بود و همین امر نگرانی‌ها را در حوزه کودک همسری بسیار افزایش داده است و مشخص شده که عملاً در برخی استان‌ها، خانواده‌ها در حال فروش دختران خود هستند. در مناطقی که فقر فرهنگی و اقتصادی وجود دارد، رقم ۳۰ میلیون تومان رقم قابل‌توجهی است و همین قضیه هم باعث شده که ازدواج در سنین زیر ۱۵ سال در چنین مناطقی افزایش پیدا کند».

وی درباره آمار تفکیکی ازدواج کودکان گفته «متأسفانه هنوز تفکیک استانی انجام نشده اما بزودی اعلام می‌کنیم که در هر استان این رقم چگونه بوده است. فعلاً نرخ ۴ برابری در خصوص ازدواج افراد زیر ۱۵ سال در کل کشور است».

تندگویان اعلام کرده برنامه بالا بردن وام ازدواج به منظور افزایش ازدواج‌ها نیز با شکست مواجه شده است؛ هدف از افزایش وام ازدواج «بالا رفتن آمار ازدواج در جامعه هدف یعنی سنین حدود ۲۰ سال به بالا بود. به نظر می‌رسد با شرایط کنونی افزایش رقم وام ازدواج کمکی به زیاد شدن نرخ ازدواج در کشور نکرده است و برعکس زمینه‌ساز مشکلات و آسیب‌های دیگری هم شده است. با وجود اینکه وام دو برابر سال گذشته افزایش پیدا کرده اما با این افزایش دوبرابری در سال‌جاری با کاهش آمار ازدواج روبه‌رو بودیم و این امر نشان می‌دهد، نتوانستیم به آنچه که مدنظرمان بوده دست پیدا کنیم و برعکس شاهد ایجاد حاشیه‌هایی هم هستیم که از جمله مهم‌ترین و خطرناک‌ترین آنها افزایش آمار ازدواج در سنین پایین است».

۲۱ آذر ۹۸

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی