امروز:   فروردین ۹, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
آخرین نوشته ها

حمایت هفت تشکل کارگری و اجتماعی از فراخوان برای گرامیداشت خاطره جانباختگان اخیر

هفت تشکل کارگری و اجتماعی در بیانیه حمایتی خود نوشته‌اند هدف از سرکوب اعتراضات آبان و «کشتار وحشیانه» آن بود که «با ایجاد فضای حکومت نظامی جامعه معترض را وادار به خاموشی نمایند اما این گونه نشد! نه تنها اعتراضات و مبارزات مردم خاموش نشد، بلکه صدا‌ها رساتر، فریادها بلند تر و جامعه خشمگین تر در حال ترمیم این زخم عمیق برای فرصتی دیگر است.» پدر پویا بختیاری طی یک فراخوان ویدیویی از مردم خواست قربانیان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ را فراموش نکنند و در مراسم چهلم پویا و پویاها شرکت نمایند…/

*****

بنا به گزارش رادیو زمانه، هفت تشکل کارگری و فعال در عرصه اجتماعی با صدور بیانیه‌ای از فراخوان پدر پویا بختیاری برای زنده نگهداشتن خاطره قربانیان اعتراضات سراسری آبان ۱۳۹۸ حمایت کردند.

انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه، اتحاد بازنشستگان ایران، تشکل برای کودکان، سندیکای نقاشان البرز، شورای بازنشستگان ایران، گروه پایپینگ و اکیپ پروژه‌ای آذربایجان، گروه ۱۹ اسفند، همچنین تعدادی از فعالان کارگری و اجتماعی از جمله علی نجاتی و سپیده قلیان از مردم خواستند روز پنجم دی که مصادف با چهلمین روز جانباختن پویا و تعداد دیگری از قربانیان سرکوب این اعتراضات است را به روز گرامیداشت خاطره آنان تیدیل کنند.

پویا بختیاری ۲۷ ساله روز شنبه ۲۵ آبان در جریان اعتراضات سراسری به گرانی بنزین در مهر شهر کرج در اثر اصابت گلوله به جمجه‌اش مجروح شد و پیش از رسیدن به بیمارستان جان باخت.

پدر او طی یک فراخوان ویدیویی از مردم خواست قربانیان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ را فراموش نکنند و در مراسم چهلم پویا و پویاها شرکت نمایند.

هفت تشکل کارگری و اجتماعی در بیانیه حمایتی خود نوشته‌اند هدف از سرکوب اعتراضات آبان و «کشتار وحشیانه» آن بود که «با ایجاد فضای حکومت نظامی جامعه معترض را وادار به خاموشی نمایند اما این گونه نشد! نه تنها اعتراضات و مبارزات مردم خاموش نشد، بلکه صدا‌ها رساتر، فریادها بلند تر و جامعه خشمگین تر در حال ترمیم این زخم عمیق برای فرصتی دیگر است.»

آن‌ها در حمایت از فراخوان پدر پوریا بختیاری افزوده‌اند:

«در راستای فراخوان پدر پویا بختیاری، تشکل‌ها و فعالین امضاء کننده این فراخوان از همه مردم می‌خواهند که ضمن شرکت وسیع در مراسم خانواده‌های جانباختگان، روز ۵ دی۹۸ در همه مکان‌‌های به قتل رسیدن کشته شدگان، در همه محلات، بر سنگفرش‌های خیابان‌ها و میادین، در کارخانه‌‌ها و مراکز کارگری، مدارس و دانشگاه‌ها با نصب پوسترها و عکسهای کشته شدگان و روشن نمودن شمع و نثار شاخه‌های گل، ضمن همدلی با خانواده‌های رنجدیده یاد همه جانباختگان آبان ۹۸ را گرامی بداریم و با ایجاد همبستگی بر تداوم راه آنان تا رسیدن به اهداف انسانیشان پیمانی مستمر و مستحکم ببندیم.»

۲۲ آذر ۹۸

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی