امروز:   فروردین ۳۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
آخرین نوشته ها

خبرهائی چند از بازداشت و یا محکومیت فعالان زن

زهره صیادی، فعال اجتماعی روز سه‌شنبه ۱۹ آذرماه توسط ماموران امنیتی بازداشت..رضوانه محمدی، فعال حقوق اقلیت های جنسی توسط دادگاه انقلاب تهران به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.. رها عسکری زاده، فعال حقوق زنان، بعد از ظهر پنجشنبه هفتم آذرماه سال جاری، توسط ماموران وزارت اطلاعات فرودگاه بازداشت شد..راحله راحمی پور، فعال حقوق بشر و ژیلا کرم زاده مکوندی، فعال مدنی طی روزهای گذشته با تودیع قرار وثیقه، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شدند.. از۲۶ آبانماه تاکنون با بازداشت سها مرتضایی، دانشجوی محروم از تحصیل، خانواده از او بی‌خبرند و برای عدم اطلاع‌رسانی تحت فشارند…/

*****

بازداست زهره صیادی

زهره صیادی، فعال اجتماعی روز سه‌شنبه ۱۹ آذرماه توسط ماموران امنیتی در شهرک اندیشه تهران بازداشت و به زندان اوین شد. ماموران در حین بازداشت اقدام به تفتیش منزل پدری این شهروند کرده و برخی از وسایل شخصی او را نیز ضبط کرده و با خود بردند.

زهره صیادی در زمینه حقوق کودکان کار و بی‌سرپرست و کودکان بی‌شناسنامه و سواد آموزی به زنان و کودکان بی‌سرپرست نیز فعالیت داشته است.

رضوانه محمدی، فعال حقوق اقلیت های جنسی به ۵ سال حبس محکوم شد

رضوانه محمدی، فعال حقوق اقلیت های جنسی توسط دادگاه انقلاب تهران به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در تاریخ ۲۰ آذرماه به وکیل مدافع او ابلاغ شده است. جلسه دادگاه خانم محمدی در تاریخ ۱۱ آبان ماه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران برگزار شده بود.

براساس این حکم که روز چهارشنبه ۲۰ آذرماه ۱۳۹۸ توسط قاضی محمد مقیسه رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران صادر و به وکیل مدافع او ابلاغ شده است، رضوانه محمدی به اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور با هدف براندازی نظام” به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است.
دادگاه در خصوص دلایل صدور این حکم به مواردی از جمله “۱. جمع آوری اطلاعات و تصاویر مربوط به گورهای جمعی معدومین منافقین ۶۷ (گورهای جمعی اعدام شدگان سال ۶۷) ۲. جرمزدایی از همجنسبازی ۳. عادی سازی روابط نامشروع لواط ۴. ننگ زدایی از همجنسبازان ۵. قابل پذیرش کردن همجنسبازی ۶. تلاش در جهت پاسخگو کردن مقامات جمهوری اسلامی دربرابر نقض حقوق بشر و عدم به رسمیت شناختن همجنسبازان” اشاره کرده است.


رها عسکری‌زاده به بند نسوان زندان اوین منتقل شد

رها_عسکری‌زاده، پس از ۱۵ روز از بند ۲۰۹ زندان اوین به بند نسوان منتقل شد.
گفتنی است که رها عسکری زاده، فعال حقوق زنان، بعد از ظهر پنجشنبه هفتم آذرماه سال جاری، هنگام خروج از کشور توسط ماموران وزارت اطلاعات فرودگاه بازداشت شده بود و تاکنون در بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری می‌شد.


راحله راحمی پور و ژیلا کرم زاده مکوندی با تودیع قرار از زندان اوین آزاد شدند

راحله راحمی پور، فعال حقوق بشر و ژیلا کرم زاده مکوندی، فعال مدنی طی روزهای گذشته با تودیع قرار وثیقه، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد. این دو شهروند در تاریخ ۲۱ آبان ماه توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شده بودند.

منبع خبرهای فوق : هرانا


۲۷ روز بی‌خبری از سها مرتضایی و تهدید به انتقال به بیمارستان روانی

بنا به گزارش کمپین حقوق بشر ایران از۲۶ آبانماه تاکنون با بازداشت سها مرتضایی، دانشجوی محروم از تحصیل، خانواده از او بی‌خبرند و برای عدم اطلاع‌رسانی تحت فشارند. آنها تهدید شده‌اند که دخترشان به بیمارستان روانی منتقل می‌شود

۲۲ آذر ۹۸

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی