امروز:   فروردین ۹, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
آخرین نوشته ها

جلودارزاده: خشونتی که بر نرگس محمدی اعمال شده پذیرفتنی نیست

سهیلا جلودارزاده نماینده اصلاح‌طلب مجلس نسبت به وضعیت نرگس محمدی ابراز نگرانی کرده و گفته است: «در مورد اتفاقی که برای نرگس محمدی رخ داده اعتراض‌های زیادی را دیدم. باید با وکیلش صحبت کنیم البته نمی‌دانم که او اصلا وکیل دارد یا خیر اما سعی می‌کنیم، مسئله را به‌طور جدی پیگیری کنیم…» و افزوده که: «تا جایی که من در جریان هستم نرگس محمدی نقطه نظرات سیاسی داشته و فرد براندازی هم نیست که فکر کنیم شرایط خیلی حادی دارد…»

*****

سهیلا جلودارزاده، نماینده تهران و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، دوشنبه ۹ دی با اشاره به خشونت علیه زندانیان سیاسی زن در زندان در ارتباط با خبر ضرب و شتم نرگس محمدی، زندانی سیاسی گفت: «نرگس محمدی مثل هر ایرانی دیگری حق دارد بر اساس قانون از حقوق خود دفاع کند. خشونتی که بر او اعمال شده از طرف هیچ ایرانی و هیچ زن ایرانی قابل قبول و پذیرفته نیست. امیدواریم در این خصوص مذاکرانی از طرف فراکسیون زنان، با مقامات قضایی صورت گیرد تا این شرایط نامناسب مرتفع شود.»
تقی رحمانی، فعال سیاسی و همسر نرگس محمدی پنج‌شنبه پنجم دی‌ماه در توئیتر خود خبر داد که همسرش با ضرب و شتم و اجبار از زندان اوین به زندان زنجان فرستاده شده و حتی رئیس زندان اوین چند بار او را به دیوار کوبیده است. در جریان این درگیری دستان نرگس محمدی خون‌ریزی کرده‌اند و چند جای بدن او کبود شده است. به‌گفته تقی رحمانی انتقال همسرش به زندان زنجان بدون ابلاغ حکم صورت گرفته و نرگس محمدی به آن اعتراض کرده است.
خود نرگس محمدی نیز در نامه‌ای چهار صفحه‌ای از داخل زندان زنجان بر انتقال توام با ضرب و شتم تأکید کرد و نوشت در هنگام انتقالش به زندان زنجان، غلامرضا ضیایی، رئیس زندان اوین شخصاً به او حمله فیزیکی کرده و دشنام داده است.
غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه روز شنبه ۷ دی اعلام کرد که انتقال نرگس محمدی به زندان زنجان صحت دارد اما ضرب و شتم او کذب است و صحت ندارد.
سهیلا جلودارزاده در این‌باره افزود: «در مورد اتفاقی که برای نرگس محمدی رخ داده اعتراض‌های زیادی را دیدم. باید با وکیلش صحبت کنیم البته نمی‌دانم که او اصلا وکیل دارد یا خیر اما سعی می‌کنیم، مسئله را به‌طور جدی پیگیری کنیم. متأسفانه چون این موضوع در این چند روزه تعطیلی مجلس اتفاق افتاد هنوز موفق به تشکیل جلسه در این زمینه نشدیم‌.»
او با بیان این جمله که نرگس محمدی برانداز نیست، افزود: «تا جایی که من در جریان هستم نرگس محمدی نقطه نظرات سیاسی داشته و فرد براندازی هم نیست که فکر کنیم شرایط خیلی حادی دارد. نرگس محمدی به‌عنوان یک بانوی فعال در انتخابات‌ شرکت می‌کرده و در مورد مسائل و اتفاقات، نظراتش را به‌عنوان یک وکیل صریح و شفاف مطرح کرده است. (…) بارها کسانی را به‌خاطر حرف‌هایی که مطرح کردند محکوم به زندان کردیم ولی چند سال بعد، همان حرف‌ها را خیلی از مسئولان زدند. باید راجع به این مسئله واقعا یک بازنگری داشته باشیم.»
نرگس محمدی، نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر از اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۴ در زندان به‌سر می‌برد. او به اتهام «عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر، اجتماع، تبانی و اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام» به ۱۶ سال زندان محکوم شده که بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۱۰ سال از این حکم قابل اجراست.
نرگس محمدی پیش از انتقال به زندان زنجان به‌همراه شماری دیگر از زندانیان سیاسی از جمله منیره عربشاهی، یاسمن آریانی، صبا کردافشاری، آتنا دائمی، مژگان کشاورز، سمانه نوروزی مرادی و سهیلا حجاب، از روز ۳۰ آذرماه به مناسبت چهلمین روز مرگ جان‌باختگان اعتراضات سراسری آبان‌ماه در زندان اوین تحصن کرده بود.

زمانه

۹ دی ۱۳۹۸

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی