امروز:   فروردین ۳۱, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
آخرین نوشته ها

ادامه ی اعتراضات مردمی در پی ساقط شدن پرواز تهران_کیف

 توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران

امروز یکشنبه ۲۲ دی ماه، تجمع مردم و دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر تهران، صنعتی شریف، #تجمع #دانشجویان دانشگاه دامغان،مقابل دانشکده هنر دانشگاه الزهرا در تهران,#دانشجویان #دانشگاه_شهید_بهشتی #تهران ,تجمع دانشجویان #اراک ,  مردم در خیابان و میدان آزادی تهران, #دانشگاه_علم_و_صنعت  و نیز شهروندان معترض ساکن #زنجان، #سنندج, به یاد جانباختگان و در اعتراض به هدف قراردادن مرگبار هواپیمای مسافربری تهران-کیف توسط نیروهای مسلح ادامه داشت.

 

 

***

 

 

به نقل از هرانا امروز یکشنبه ۲۲ دی ماه، تجمع مردم و  دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر تهران، صنعتی شریف، #تجمع #دانشجویان دانشگاه دامغان،مقابل دانشکده هنر دانشگاه الزهرا در تهران,#دانشجویان #دانشگاه_شهید_بهشتی #تهران ,تجمع دانشجویان #اراک , تجمع مردم در خیابان و میدان آزادی تهران, #دانشگاه_علم_و_صنعت ,…، نیز شهروندان معترض ساکن #زنجان،  #سنندج, به یاد جانباختگان و در اعتراض به هدف قراردادن مرگبار هواپیمای مسافربری تهران-کیف توسط نیروهای مسلح ادامه داشت.

 #تجمع مردم معترض در باغ ملی اراک، دانشگاه تبریز،  #تجمع شهروندان ساکن بابل شهروندان معترض در #سنندج, گرگان ،در میدان آزادی و خیابانهای اطراف آن در تهران،… مورد حمله  نیروهای یگان ویژه قرار گرفته و  شهروندان معترض  را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

‏تهران ۲۲ دیماه: دو زن هدف گلوله مستقیم مزدوران سرکوبگر قرار گرفته و زخمی شدند. از بیدارزنی

شعارهای داده شده:

-«به من نگو فتنه گر، فتنه تویی ستمگر»

– جمهوری اسلامی نمی خوایم نمی خوایم

– دانشجو می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد
– مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه چه رهبر
– غلط کردی خطا کردی

-ـبسیجی سپاهی / داعش ما شمایی

همچنین قابل توجه است به نقل از شورای صنفی دانشچویان کشور از دانشگاه امیرکبیر تهران ، علیرغم تقاضای بسیار دانشجویان و پیگیری بی‌وقفه شورای صنفی به نمایندگی از ایشان که از ابتدای شروع حمله به ساحت دانشگاه در رابطه با امتحانات فردای دانشجویان و وضعیت نامناسب دانشجویان این دانشگاه( همچون مواردی از بیهوشی دانشجویان بر اثر استنشاق بیش از حد گاز اشک آور و …) صورت گرفته است ،
مسئولین دانشگاه قصد برگزاری امتحانات را داشته و بی توجه به شرایط دانشجویان خسته و عذاب دیده از حادثه امشب ، امتحانات همچنان صبح فردا از نخستین نوبت بر قرار است.

? از سالیان گذشته تا به امروز تعطیلی دانشگاه ها حتی در شرایط امتحانی در رابطه با دیگر حوادث خاص و با فشار بیرونی بر مدیران دانشگاهی ، به امری معمول بدل شده . لکن مایه افسوس است که علی رغم حوادث تاسف‌بار امشب و مواجه تند با دانشحویان و فضای ماتم و اندوه حاکم بر ایشان ، درخواست جمیع دانشجویان حتی در رابطه با یک دانشگاه مورد پذیرش قرار نگرفته است.

نیز به نقل از این شورا در جریان تجمع عصر ۲۲ دی  دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه در سوگ کشته شدن سرنشینان هواپیمای ایران-اوکراین، چهار تن از دانشجویان این دانشگاه بازداشت شدند که یکی از این افراد تا بدین لحظه آزاد شده و باقی این دانشجویان همچنان در بازداشت به سر میبرند.

۲۲ دی ۹۸

 

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی