امروز:   اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
آخرین نوشته ها

​​برای اولین‌بار یک زن مسلمان شهردار «کمبریج» شد

شهر کمبریج در ایالت ماساچوست آمریکا، برای اولین‌بار در تاریخ خود یک زن مسلمان را به عنوان شهردار انتخاب کرد. سمبل صدیقی، زن جوان ۳۱ ساله‌ای است که خانواده‌ی او زمانی که وی ۲ ساله بود، برنده‌ی لاتاری مهاجرت به آمریکا شدند و از شهر کراچی پاکستان به آمریکا آمدند. شهر کمبریج، شهری است که دانشگاه «هاروارد» و دانشگاه «ام‌ آی تی» که هر دو از معتبرترین دانشگاه‌های جهان‌اند، در آن‌جا واقع شدند

 

 

 

***

 

 

 

​​در همین حین، برای اولین‌بار یک زن مسلمان شهردار «کمبریج» شد.

سمبل صدیقی لیسانس «سیاست عمومی» از دانشگاه «براون» دارد و همچنین در رشته‌ی حقوق در دانشگاه «نورث وسترن» تحصیل کرده است. او از ابتدای جوانی وارد فعالیت‌ در جامعه‌ی مدنی باهمستان خود شد و یکی از جوانانی است که نهادی غیردولتی برای توسعه و حمایت و تشویق جوانان کمبریج برای مشارکت در باهمستان خود راه راه‌اندازی کردند. این نهاد غیردولتی، چندسال بعد به «شورای جوانان کمبریج» تغییر و توسعه پیدا کرد و یکی از نهادهای مشورتی موثر در تصمیم‌های شهر برای جوانان است.

صدیقی هم‌زمان با تحصیل، شروع به همکاری با نهاد غیردولتی دیگری کرد که هدف آن‌ها توسعه‌ و بهبود امنیت اجتماعی و فعالیت‌های اجتماعی کودکان و جوانان در باهمستان‌های کوچک بود.

سمبل صدیقی برای دومین بار پیاپی بود که به عضویت شورای شهر کمبریج انتخاب شده بود. او در رای‌گیری اعضای شورای شهر، در همان دور اول رای‌گیری، اکثریت آرا را کسب کرد و به عنوان شهردار انتخاب شد.

صدیقی در گفت‌وگویی با نشریه‌ی «کمبریج کرانیکل» گفت:«برای من تماشای تلاش والدین‌ام برای ساختن یک زندگی تازه در کشوری تازه که همه‌چیز از زبان گرفته تا فرهنگ‌اش با خانه‌ی آن‌ها متفاوت بود، مثل یک عمل قهرمانانه هر روزه بود. قهرمانان خاموش مثل والدین من در این شهر و در این کشور فراوان‌اند. من این تلاش و پایداری را در میان خانواده‌های بسیاری در محله‌ی کودکی‌ و نوجوانی‌ام دیدم و این‌ها برای من انگیزه‌بخش بود که وارد سیاست شوم و تلاش کنم باهمستان خود را جای بهتری کنم.»

خانم صدیقی اعلام کرد که فراهم کردن خانه‌های مسکونی بیشتر با نرخ اجاره‌ی معقول و مناسب، اولویت اصلی او در اداره‌ی شهر کمبریج است. او همچنین تاکید کرد که یکی از سرفصل‌های برنامه‌های او این است که امکانات برابر تحصیلی در شهر را توسعه دهد و مدارس شهر را تشویق خواهد کرد که معلم‌های بیشتری از گروه‌های اقلیت استخدام کنند تا مربیان تحصیلی دانش‌آموزان شهر، از پیشینه‌های متنوع باشند. او می‌گوید برای او «دیگری، همیشه اولویت است.»

شهر کمبریج، شهری است که دانشگاه «هاروارد» و دانشگاه «ام‌ آی تی» که هر دو از معتبرترین دانشگاه‌های جهان‌اند، در آن‌جا واقع شدند.

در آمریکا از سال ۲۰۱۶ تاکنون، ۱۳۸ سیاست‌مدار مسلمان توانستند وارد شوراهای شهر، پارلمان و دیگر سمت‌های دولتی انتخاباتی شوند.

فرناز سیفی – ۲۳ دی ۹۸

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی