امروز:   فروردین ۹, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیام تسلیت نرگس محمدی از زندان زنجان

#نرگس_محمدی که در کنج زندان زنجان روزهای تبعید و ستم مضاعفش را سپری می‌کند در پیغامی که از زندان فرستاده ضمن تسلیت و اعلام همدردی با مردم داغدیده #سانحه_سقوط_هواپیمای_اوکراینی تاکید کرده است که هر بلایی که می‌کشیم به خاطر نبود عدالت و تسلط ظلم است…

متن نامه نرگس محمدی به این شرح است:
در تنهایی و کنج زندان نشسته‌ام که خبر کشته شدن ۱۷۶ نفر از مردم ایران که مسافران هواپیمایی اوکراین بودند را می‌شنوم. ناباورانه و با دردمندی فکر می‌کنم چه حالی باید داشته باشند خانواده‌هایشان. تصور عزاداری مردمی که هنوز دو ماه از سرکوب‌شان توسط حکومت ایران می‌گذرد قلبم را به درد می‌آورد. به خودم می‌گویم ولی سقوط هواپیما یک سانحه است و مردم با همدردی داغ این مصیبت را تحمل‌پذیر می‌کنند. من نیز در کنج تنهایی‌ام برای آنها عزاداری می‌کنم.
اما چندی نمی‌گذرد که خبرهای دیگری می‌شنویم. خبر از فریبکاری و پنهان‌کاری. خبر از قلب واقعیت و اینکه هواپیما را نیروی دفاعی ایران ساقط کرده است. چهره همه آن پدران و مادران، همسران، فرزندان و خانواده‌هایی که عزیزانشان در آن هواپیما بوده‌اند جلوی چشمم ظاهر می‌شود. خیلی زود خشم جای غم را می‌گیرد و یک چرای بزرگ در ذهنم می‌نشیند که هیچ جوابی برایش ندارم!
شما مردمی که در دنیای آزاد می توانید به خبرها و تحلیل‌ها دسترسی داشته باشید حتما در این روزها پای رسانه‌ها نشسته‌اید و نظرهای مختلفی در این باره شنیده‌اید. شاید دور هم جمع شده‌اید سرود ای ایران خوانده‌اید و با هم گریه کرده‌اید. من هم که در زندان هزار بار در خودم گریه کرده‌ام با شما تکرار کرده‌ام «مهر تو چون شد پیشه‌ام / دور از تو نیست اندیشه‌ام» و به خودم قوت قلب داده‌ام که «ای دشمن ار تو سنگ خاره‌ای، من آهنم»

اما این داغها و این ستمها نمی‌تواند ادامه داشته باشد. هیچ ظلمی در جهان پایدار نمانده است. و هیچ ستمگری تا ابد بر صندلی قدرت نخواهد نشست.
خبرهای اعتراض مردم حتی در زندان هم به گوش می‌رسد. سیلاب مطالبات مردمی در راه است و یکی از مهمترین خواسته‌های ما اینک این است که همه عاملان و مدیران این فاجعه انسانی باید به خاطر اولویت ندادن به جان مردم برکنار شوند. این کف مطالبات امروز است. هر روز بر مردم بلایی می‌بارد و همه این مصیبتها به خاطر نبود عدالت و تسلط ظلم است.

مدیران جمهوری اسلامی بدانند همین امروز هم برای هر تصمیمی دیر است. اما تا دیرتر نشده از پشت کردن به خواسته‌های مردم دست بردارند.

نرگس محمدی
زندان زنجان

۲۳ دی ۱۳۹۸

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی