امروز:   فروردین ۹, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
آخرین نوشته ها

محی الدین ابراهیمی، زندانی سیاسی مجددا به اعدام محکوم شد

محی الدین ابراهیمی، زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه مجددا توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه به اعدام محکوم شد. آقای ابراهیمی پیشتر نیز توسط این شعبه به اعدام محکوم شد که این حکم پس از نقض در دیوان عالی کشور برای رسیدگی مجدد به همان شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه ارجاع داده شده بود.

 

 

***

 

 

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محی‌الدین ملاابراهیمی آلکابادی (محی الدین ابراهیمی)، زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه توسط دادگاه انقلاب ارومیه به اعدام محکوم شد.
این حکم توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه، با امضای قاضی علی شیخ لو و قاضی علیرضا آقازاده صادر و روز شنبه ۲۸ دی ماه در زندان ارومیه به آقای ابراهیمی ابلاغ شده است.

در متن دادنامه صادره در خصوص این زندانی سیاسی “اتهام بغی و اقدام مسلحانه به عنوان باغی در جهت وارد نمودن سلاح، مهمات و مواد منفجره” توسط یکی از گروههای اپوزیسیون کردستان “در جهت عملیات و اقدام خرابکارانه علیه امنیت کشور و عضویت در آن حزب به عنوان عناصر فعال داخل کشور توسط ماده ۶۷۱، ۲۱۱، ۲۱۵، ۱۳۴، ۱۸، ۱۹، ۴۹۹، ۲۸۶، ۲۸۷ از قانون مجازات اسلامی” عنوان شده است.

در بخشی دیگری از این دادنامه آمده است که اقلامی شامل “۲۳ موشک ضد نفر، ۲ کیلو و ۵۸۰ گرم کود پیش ساز مواد منفجره، یک گالن اسید، یک قبضه کلاش” که به زعم دادنامه به دنبال برنامه ریزی مشترک دو گروه از اپوزیسیون “جهت ایجاد ناامنی در کشور با انفجار، ترور و بمب‌گذاری بوده از وی کشف شده است”.

این موارد در حالی مطرح و منجر به محکومیت آقای ابراهیمی شده است که نامبرده در تمام مراحل دادرسی اتهامات منتسبه را رد نموده است. اکنون متهم یا وکیل مدافع وی ظرف ۲۰ روز حق اعتراض به حکم صادره را دارند.
محی‌الدین ملاابراهیمی پیشتر در تاریخ ۱ آبان ماه ۹۶ در مرز ایران و عراق پس از شلیک مستقیم به پا، به اتهام همراه داشتن مشروبات الکلی بازداشت و یک عدد بی‌سیم نیز همراه وی کشف شده بود. او در تاریخ ۱ مهرماه ۹۷، توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی علی شیخ لو به اتهام “همکاری با یکی از احزاب مخالف نظام” به اعدام محکوم شد و این حکم پس از اعتراض به رای صادره توسط دیوان عالی کشور نقض و پرونده جهت بررسی مجدد، به شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه ارجاع داده شده بود.

محی الدین ابراهیمی به دلیل اینکه در زمان بازداشت به ضرب سه گلوله زخمی شده بود مدت زیادی از حبس خود را در بهداری زندان تحمل ایام کرده و صرفا از شهریورماه ۹۷ به زندان ارومیه منتقل شد.

آقای ملاابراهیمی پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت دارد. او در سال ١٣٨٩ نیز به اتهام “همکاری با یکی از احزاب مخالف نظام” توسط نیروهای امنیتی بازداشت و بعد از ۱۱ ماه بازداشت موقت در زندان ارومیه از اتهامات مطروحه تبرئه و آزاد شد. این زندانی در سال ۹۳ نیز به همین اتهام بازداشت و پس از یک ماه به دلیل فقدان مدارک مستدل، پرونده مختومه اعلام و آزاد شد.

محی‌الدین ملاابراهیمی آلکابادی، ۴۳ ساله، فرزند محمد، و از اهالی روستای آلکاو از توابع شهر اشنویه است، این زندانی هم اکنون در بند سیاسی زندان ارومیه به‌سر می‌برد.

اول بهمن – ۹۸

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی