امروز:   فروردین ۳۱, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
آخرین نوشته ها

نرگس محمدی: در هیچ دادگاهی شرکت نخواهم کرد

تقی رحمانی، همسر نرگس محمدی طی یادداشتی در صفحه شخصی خود، از طرح اتهامات جدیدی مانند تشویش اذهان عمومی از بابت “راه اندازی کمپین برای مبارزه با سلول انفرادی، طرح تعرض به زنان در سلول انفرادی” و برهم زدن امنیت کشور در ذیل “عضویت در کانون مدافعان حقوق‌بشر” خبر داده است. بنا به گفته رحمانی “چون کاندیدای جایزه صلح نوبل شده بود، اتهام جاسوسی برای عربستان” به وی زده شده است…/

****

نرگس محمدی در تماسی از زندان اولین اعلام کرد: «در هیچ دادگاهی شرکت نمی کنم کاری نکرده ام که دادگاهی شوم.»

تقی رحمانی٬ همسر این زندانی سیاسی٬ در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت که نرگس محمدی امروز تلفنی با خانواده‌اش صحبت کرده است و گفته است از روز سوم آذر تا کنون «زیر بازجویی» است و در سلول انفرادی نگه داری می‌شود. او تاکید کرده است که در هیچ دادگاهی شرکت نمی‌کند.

این در حالی است. که شب گذشته برخی از کاربران شبکه‌ اجتماعی توییتر به تداوم بازداشت نرگس محمدی، فعال مدنی و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر در ایران، اعتراض کرده‌اند.

بر اساس این توییت علت طرح اتهام جاسوسی برای عربستان علیه نرگس محمدی این بوده است که او از سوی نمایندگان پارلمان نروژ در کنار لجین الهذلول، زن فعال عربستان سعودی، به عنوان نامزد دریافت جایزه صلح نوبل معرفی شده‌ بود.

نرگس محمدی روز ۲۵ آبان امسال بازداشت شد و کاربران در توییت‌های خود با اشاره به اینکه خانم محمدی ۴۲ روز است در سلول انفرادی نگهداری می‌شود، این اقدام را مصداق شکنجه توصیف کردند.

این فعال حقوق بشر در پرونده جدیدی که طی ماه‌های اخیر علیه او گشوده شد، به‌دلیل اتهام‌هایی چون «تبلیغ علیه نظام»، «تحصن در دفتر زندان»، «تمرد از ریاست و مقامات زندان» و «تخریب شیشه‌ها» و «افترا» در مورد اتهام شکنجه‌گری و ضرب و جرح به «۸۰ ضربه شلاق، ۳۰ ماه حبس تعزیری و دو فقره پرداخت مالی» محکوم شده و مقام‌های زندان پس از بازداشت این احکام را به او ابلاغ کرده‌اند.

 

۷ دیماه ۱۴۰۰

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی