امروز:   فروردین ۳۱, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
آخرین نوشته ها

پروپاگاندا علیه معلمان!

چرا تیم روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش و شخص وزیر، همسو با رسانه‌های دولتی، کیهان و جوان علیه حقوق قانونی ملت و معلمان موضع می‌گیرند؟…./

*****

م.امید

◾️تقریبا از شهریور ماه ۱۴۰۰ بود که معلمان از اعتراضات بی‌ثمر پیامکی نسبت به معیشت، رتبه‌بندی و همچنین تمکین مجموعه حاکمیت از اصل ۳۰ قانون اساسی(تحصیل رایگان برای همه دانش‌آموزان) و مذاکرات برخی از معلمان با دولت قبل که ثمری نداشت خسته شدند و به تجمع و سپس تحصن روی آوردند.

◾️نقطه اوج این اعتراضات کاملا مدنی و در چارچوب قانون اساسی تحصن‌های روز ۲۰ و ۲۱ آذر ۱۴۰۰ و تجمع‌های اعتراضی سراسری معلمان در ۲۲آذر بود.

🔴 چرا پس از این سه روز اعتراض پرشور معلمان هجمه‌ها به صورت سازمان‌یافته افزایش یافت؟

◾️پس از این اعتراضات روزنامه کیهان در اقدامی شتاب زده اعتراضات تندی را علیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایراد کرد و تجمع‌های خیابانی را غیر قانونی خواند. لازم نیست اصل ۲۷ قانون اساسی را به کیهان مسلکان یادآوری کنیم، چون خودشان را به خواب زده‌اند.

◾️روزنامه جوان که وابسته به سپاه است نیز طی روزهای بعد، در یادداشتی خلاف واقع از افزایش حقوق معلمان ذیل نظام رتبه‌بندی معلمان انتقاد کرد و خلاف اصول حرفه‌ای روزنامه‌نگاری و بدون کارشناسی خواستار اختصاص این بودجه برای بهبود کیفیت آموزش شد. خطاب به اینان نیز یادآور می‌شویم که معلم مهم‌ترین عامل کیفیت آموزشی است و باید معیشتش تامین باشد. مورد بعد، رجوع آنان به فرمان امام خمینی است که نظامیان را از دخالت و اظهار نظر سیاسی منع کرد.

🔴 وزیر علیه معلمان!

◾️در آخرین اقدام این پروپاگاندای رسانه‌ای، وزیر آموزش و پرورش و تیم رسانه‌ای خود، در اقدامی همسو با عوامل فشار؛ نشستی رسانه‌ای برگزار کرد که در نگاه اول اقدامی مثبت است. اما با بررسی‌های انجام شده مشخص گردید حضور خبرنگاران، رسانه‌ها و فعالین صنفی در این نشست گزینشی بوده است و صرفا اقدامی نمایشی برای ژست مردمی بودن بود.

◾️نیروهای همیشه در صحنه!
در تجمع‌های برگزار شده حضور نیرو‌های ضد امنیت و سرکوبگر لباس شخصی بسیار چشمگیر بود و در آخرین تجمع که در تاریخ ۲دی‌ماه ۱۴۰۰ برگزار گردید فشار و سرکوب این عوامل بیشتر از قبل بود. به نحوی که تعداد دستگیری‌ها و برخوردهای توهین‌آمیز با برخی معلمان بسیار بیشتر از قبل بود. اما ماجرای این سرکوب‌ها به اینجا ختم نمی‌شود بلکه تا همین لحظه نیز به صورت تلفنی و با شماره‌های ناشناس فعالان صنفی و موثر در تجمعات مورد تهدید و توهین قرار می‌دهند.

در پایان یکبار دیگر حاکمیت و نیروهای امنیتی را دعوت می‌کنیم که به قانون اساسی عمل کنند و دست از امنیتی کردن، پرونده سازی و سرکوب معترضان بردارند.

همچنین ارگان‌های نظامی که منظورمان سپاه هست را دعوت می‌کنیم که به فرمان امام عمل کند و در سیاست کشور دخالت نکند. روزنامه جوان، خبرگزاری فارس، خبرگزاری تسنیم و دانشجو که همه‌شان وابسته به سپاه‌اند چقدر از بودجه مردم را صرف درج اخبار ناصحیح و ضد مردمی می‌کنند؟

◾️مورد آخر؛ خطاب به نیرو‌های انتظامی می‌گوییم! یقه معلم را نگیرید! چرا که گرفتن یقه معلم یعنی گرفتن یقه نوآوری و شکوفایی… سعه صدر داشته باشید و همراه مردم باشید چرا که همه سوار یک کشتی هستیم.

◾️امیدواریم حاکمیت زنگ خطری که خیلی وقت است به صدا درآمده را شنیده باشد و با بازگشت به سوی مردم و اقدام به اصلاحات بنیادین، زندگی مردم را بهبود بخشد و دل‌ها را به یکدیگر نزدیک کند. از آخرین فرصت‌ها استفاده کنید.

به نقل از : کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

۹ دی ۱۴۰۰

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی