امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

تلاش برای گرفتن اعتراف دروغ از مادر نرگس محمدی: بگو دخترم خودزنی کرده!

در چند ماه گذشته نمونه‌های متعددی از فشار به خانواده قربانیانی مثل کشته‌شدگان آبان۹۸، کولبران کرد، یا مسافران پرواز۷۵۲ برای گرفتن مصاحبه تلویزیونی مشاهده شده و در مواردی که خانواده‌ها بر احقاق حق خود پافشاری کردند (مثل مورد خانواده پویا بختیاری) آن‌ها توسط ماموران امنیتی دستگیر و به زندان منتقل شده‌اند…/

*****

همسر «نرگس محمدی» می‌گوید دادستان زنجان به مادر او گفته است که دخترش بر اثر «خودزنی» دچار جراحت شده و از او خواسته است تا در برابر دوربین فیلمبرداری این ادعا را تکرار کند. نرگس محمدی نایب رئیس و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر هنگام تبعید غیرقانونی به زنجان، توسط رئیس زندان اوین و ماموران امنیتی مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته بود. حالا مادر او هنگام مراجعه به دادستان برای گرفتن گزارش پزشکی قانونی زنجان از ضرب و جرح خانم محمدی، با فشار و تهدید دادستان مواجه شده است.

«تقی رحمانی» می‌گوید: «دادستان زنجان با کتمان واقعه و اتهام‌زنی به نرگس، او را دروغگو خوانده و گفته خودزنی کرده است. بعد به مادر نرگس محمدی پیشنهاد کرده که جلوی دوربین فیلم‌برداری همین ادعای دادستانی را تکرار کند تا ضبط شود. مادر نرگس گفته که: من کبودی بدن او را دیدم و انگشتان زخمی‌اش را هم مشاهده کردم، دختر من دروغ گو نیست. دادستان زنجان در برابر پاسخ مادر نرگس گفته است: من با شما کاری ندارم.»

در چند ماه گذشته نمونه‌های متعددی از فشار به خانواده قربانیانی مثل کشته‌شدگان آبان۹۸، کولبران کرد، یا مسافران پرواز۷۵۲ برای گرفتن مصاحبه تلویزیونی مشاهده شده و در مواردی که خانواده‌ها بر احقاق حق خود پافشاری کردند (مثل مورد خانواده پویا بختیاری) آن‌ها توسط ماموران امنیتی دستگیر و به زندان منتقل شده‌اند.

کانون مدافعان حقوق بشر
۲۵ دیماه ۹۸

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی