امروز:   اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
می 2024
د س چ پ ج ش ی
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

از برکات نزاع با اسرائیل: آغاز دوباره‌ی فعالیت غیرقانونی پتروشیمی میانکاله

به این می گویند استکبارستیزی واقعی!
به نقل از فعالین محیط زیست ساعاتی قبل عوامل پتروشیمی با سوءاستفاده از تمرکز اخبار و افکار عمومی به موضوع نزاع ایران و اسرائیل به صورت غیرقانونی ۴ کامیون مصالح ساختمانی را با کمک یک دستگاه لودر در محوطه‌ی تصرفی پتروشیمی میانکاله خالی کردند- عکس مبانکاله از آرشیو…./

☑️ سال ۱۳۹۹ که مجوز مقدماتی این پتروشیمی صادر شد تا امروز تلاطم بسیاری حول و حوش آن ایجاد شد. فنس‌کشی‌ها که دور زمین پتروشیمی در میانکاله به اتمام رسیدند، مردم بومی منطقه و دوستداران طبیعت و کنشگران زیست‌محیطی از اجرایی شدن پتروشیمی پیرامون تالاب میانکاله‌ بیش از پیش نگران‌‌ شدند.

☑️ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ احمد وحیدی، وزیر کشور کلنگ ساخت مجتمع پتروشیمی مازندران را زد، علی سلاجقه، رئیس وقت سازمان حفاظت محیط زیست از توقف این پروژه خبر داد و بارها و بارها تاکید کرد که این پروژه مجوز زیست‌محیطی ندارد و نباید اجرا شود. در این میان اما چه قدرت پشت‌پرده‌ای هست که بی‌توجه به همه‌ی موانع قانونی کار را جلو می‌برد؟

☑️ عبدالله عبدی، ابر بدهکار بانکی که همزمان مدیر عامل چند شرکت است، مردی که با نزدیکی به مقامات برای خود امپراتوری مالی ساخته، سرمایه‌گذار مرموز پتروشیمی میانکاله است. تعدادی از مقام‌هایی که آشکارا از او حمایت کرده‌اند سید محمود حسینی پور استاندار مازندران، غلامرضا شریعتی، نماینده مردم بهشهر و آیت الله سید عربعلی جباری امام جمعه بهشهر هستند.
رابط بین عبدی و استاندار فردی است به‌ نام «هادی ابراهیمی کیاپی» که رئیس صدا و سیمای استان است. بسیاری از کسانی که ابراهیمی را می‌شناسند می‌گویند او نوچه عبدالله عبدی است و چند سال قبل عبدی برای او در ساری آپارتمان خریده و یکبار ابراهیمی را با ارتباط‌های خود به مقام فرمانداری منصوب کرده و این‌بار توانسته استاندار فعلی را به‌طور کامل برای عبدی بسیج کند.

☑️ زمین پتروشیمی گهر مازندران در شعاع چهار کیلومتری میانکاله واقع شده است. احداث هر کارخانه صنعتی در این منطقه برابر است با تخریب زیست‌بوم ارزشمند این ناحیه و آسیب به زندگی و سلامت مردمان بومی. اکوسیستم این تالاب که به‌دلیل گرمایش زمین و تغییرات اقلیمی، کشاورزی و دامداری ناپایدار، شکار بی‌رویه و فعالیت‌های اقتصادی ناپایدار در خطر است، تاب صنعت آلوده‌کننده‌ای دیگری همچون پتروشیمی یا فولاد ندارد.

عکس العمل الهه موسوی خبرنگار محیط زیست :

🔺سرمایه گذار استکبارستیز پتروشیمی میانکاله که دیده فضای رسانه‌ای درگیر اخبار جنگه، ۶ کامیون مصالح و یک دستگاه لودر در مرتع تصرفی حسین آباد برده و در حال شروع عملیاتی شده که در پی اعتراض عمومی از سوی سازمان های متولی و نهادهای قضایی، این پروژه، سال گذشته غیرقانونی اعلام شد و لغو گردید.

🔺به این می گویند استکبارستیزی واقعی!

۲۷ فروردین ۱۴۰۳

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی