امروز:   اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
می 2024
د س چ پ ج ش ی
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

نرگس محمدی: گرچه شاکی بودم در جایگاه متهم نشاندنم

نرگس محمدی، برنده جایزه صلح نوبل و فعال حقوق بشر محبوس در زندان اوین، در واکنش به پرونده جدیدی که علیه وی گشوده شده، خواهان برگزاری دادگاه علنی با حضور خبرنگاران، فعالان حقوق بشر و وکلا شد…./ ادامه مطلب »

ملیکا میرحسینی نایب قهرمان آسیا شد

نماینده وزن ۷۳- کیلوگرم تکواندوی زنان ایران با شکست برابر حریفی از کره جنوبی به مدال نقره آسیا دست یافت…. ادامه مطلب »

این زخم‌ها، انگیزه‌ام رو برای ادامه‌ی راه آزادی صد چندان می‌کند

متصدی در ابتدای امر متوجه من نشد. ولی بعد از چند ثانیه شروع به فریاد زدن کرد که حجابت رو رعایت کن. توجه‌ای نکردم و داخل قطار شدم. اومد روبروی در ایستاد و شروع به فریاد زدن کرد و به راهبر اجازه‌ی حرکت نداد. مرتبا تکرار می‌کرد که روسریت رو سرت کن یا پیاده شو. …/ ادامه مطلب »

ایدئولوژی و گفتمان عقیدتی شما در مدرسه شکست خورده است

انتشار تصویر بازدید شهردار زنجان، علیرضا فیروزفر، از یک مدرسه قرانی به نام امام حسن مجتبی واکنش افکار عمومی را در پی داشته‌ است. در این تصویر مسئولان مدرسه دختران را با پوشش حجاب اجباری مجبور نموده‌اند در مقابل شهردار تعظیم نمایند و تا کمر در مقابل او خم شوند. گویی دختران ندیمه‌های هستند که در برابر آقا و ارباب خود تعظیم می‌کنند و مقدم او را گل‌باران می‌کنند. …./ ادامه مطلب »

نه به‌ «پوشش اجباری» – نه به‌ «اسلام سیاسی» مبارزه ادامه دارد

خیزش غرورآفرین ”زن، زندگی، آزادی“ تمرینی بود برای خیزشی بزرگ‌تر که بی‌گمان در راه است. باید از هم‌اکنون برای دور بعدی زورآزمایی با رژیم و همچنین برای جلوگیری از دستبرد و به‌بیراهه بردن مبارزۀ آزادی‌خواهانۀ مردم ایران آماده شد. نباید اجازه داد موج سوارانی در خارج و داخل کشور خود را به‌مثابه متولیان جنبش جا زنند و جنبش را از درون تهی و آن را از مردم و صاحبان واقعی‌اش بربایند…./ ادامه مطلب »

چه نیازی به “تبلیغ علیه نظام”؟!

عزیز قاسم زاده: اکثر کسانی که تجربه زندان را داشته‌اند چه فعال صنفی باشند یا فعال سیاسی و یا فعال مدنی و رسانه‌ای و‌‌…. اگر نگوییم اتهام تبلیغ علیه نظام علیه همه آنها اعمال شده، دست کم به اکثریت آنها این عنوان اتهامی، اطلاق شده است. اما حقیقت این است که کارگزاران و دست‌اندرکاران نظام آنگونه که خود علیه خود قیام نموده‌اند اساسا نیاز به تبلیغی علیه خود از سوی مخالفان‌شان ندارند…./ ادامه مطلب »

روایتی از زندگی و مرگ دالیا اندام، نوجوان مبارز در قیام ژینا

۶ آبان‌ ١۴٠١، مردم سنندج پس از بازگشت از مراسم چهلم #پیمان_منبری، #داریوش_علیزادە، #یحیی_رحیمی و #محمد_امینی، از جانباختگان قیام ژینا دست به تجمع اعتراضی زدند. نیروهای سرکوبگر در این روز اقدام بە تیراندازی بە سوی معترضان کردند که از بهشت محمدی شهر باز‌می‌گشتند…./ ادامه مطلب »

گزارشی از بند نسوان زندان لاکان رشت

تمام آن روزهای بیم و امید، چشمانم را که رو به سفیدیِ کرختِ چراغ‌های بند باز می‌کردم و از خواب بیدار می‌شدم، با خودم می‌گفتم «به‌ هر حال بیرون هنوز همون جوریه که بود» و این‌گونه خاطرات زندگیِ بیرون از زندان را که دیگر دور به‌نظر می‌رسید، خاطرات روزهای «آزادی» به خاطر نمی‌آوردم…./ ادامه مطلب »

بحران خشکسالی در ایران از دید پژوهشگر اجتماعی آب: زنان در صف اول قربانیان هستند

نزدیک‌ترین افراد به تحولات مربوط به آب، همیشه زنان هستند و اولین کسانی هستند که از خشکسالی آسیب می‌بینند. ما نباید این پیوند عمیق را نادیده بگیریم. در فرهنگ ما و در ادبیات ما مردها تامین‌کننده و زنان تامین‌شونده هستند…./ ادامه مطلب »

دستکم ۷ نفر در سیل مشهد جان باختند+ ویدیو

یک روز پس از بارش شدید باران و به راه افتادن سیلاب در مشهد، آمار رسمی حکایت از جان باختن هفت نفر در این سیل دارد. اتش نشانی مشهد دیشب اعلام کرد تا این لحظه (ساعت۲۳) شمار جانباختگان سیل مشهد به ۷ نفر رسید…. ادامه مطلب »

سازمان ملل: دیگر غذا و چادر برای ۲ میلیون نفر در غزه وجود ندارد

سازمان ملل متحد اعلام کرد ذخایر غذا و چادرهای امدادی برای نزدیک به دو میلیون نفر در غزه به پایان رسیده است. بیشتر این افراد از خانه‌های خود آواره شده‌اند و برای جلوگیری از قحطی به کمک‌های بشردوستانه وابسته هستند…./ ادامه مطلب »

زنگ خطر پیش از المپیک؛ حذف زودهنگام ناهید کیانی از قهرمانی آسیا

وداع زودهنگام ناهید کیانی از قهرمانی آسیا
چهره شاخص تکواندوی زنان ایران و دارنده مدال طلای جهان، از رقابت های قهرمانی آسیا کنار رفت…. ادامه مطلب »

نه به اعدام باید خواسته‌ای مطلق، بی‌استثنا و بی‌قیدوشرط باشد

یک فعال حقوق زنان که مدتی را در زندان لاکان سپری کرده در صفحه اینستاگرام خود نوشته است که اغلب متهمان به قتل در زندان زنان لاکان رشت، متهم به قتل همسر بودند و قریب‌به‌اتفاق آنها برای دفاع از خود و یا فرزندانشان در مقابل خشونت خانوادگی مرتکب قتل شده بودند. …./ ادامه مطلب »

خانواده شکننده و نسل له شده

به مناسبت روز جهانی خانواده
این نسل با حجم زیادی از مسئولیت‌ها و فشارهای زندگی روزمره سروکار دارد، گذشته از اشتغال و کسب درآمد و مدیریت زندگی مشترک، از یک سو باید فرزندان خود را بزرگ کنند که هنوز در حال تحصیل در مدرسه هستند یا مشکلات نوجوانی را پشت سر می‌گذارند و از سوی دیگر باید مراقب والدین بالای ۶۵ سال خود باشند که با پیری و بیماری دست به گریبان هستند و به حمایت فرزندان میانسال خود نیاز دارند…/ ادامه مطلب »

صبح امروز خسرو بشارت در زندان قزلحصار کرج اعدام شد

سحرگاه امروز چهارشنبه بیست و ششم اردیبهشت ماه، حکم اعدام خسرو بشارت، زندانی سنی مذهب پس از تحمل بیش از چهارده سال حبس، در زندان قزلحصار کرج به اجرا درآمد…./ ادامه مطلب »

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی