امروز:   مهر ۲۵, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
اکتبر 2024
د س چ پ ج ش ی
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
آخرین نوشته ها

هفت زندانی دیگر در زندان‌های عادل‌آباد شیراز، سپیدار اهواز، دستگرد اصفهان و گرگان اعدام شدند

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران جان هفت زندانی دیگر را از طریق اجرای حکم اعدام گرفت. بنا بر گزارش سازمان حقوق بشر ایران، نهاد ناظر حقوق بشر مستقر در نروژ، طی روزهای اخیر هفت زندانی در زندان های عادل‌آباد شیراز، سپیدار اهواز، دستگرد اصفهان و گرگان اعدام شدند…./

*****
بر مبنای این گزارش، سه نفر از این زندانیان از بابت اتهامات مرتبط با جرائم «مواد مخدر»، دو تن از آنها بابت «اتهام تجاوز به عنف» و دو زندانی دیگر از بابت اتهام «قتل» به اعدام محکوم شده بودند.
هویت زندانیان اعدام‌شده «عباس خدایاری، سید ناصر حسینی پدر چهار فرزند، محمد چمن‌ پیرا، حامد حریری حدودا ۳۵ ساله، رضا سلیمان‌‌زاده ۲۹ ساله، طیب منصوری و آیت عبدالفتحی ۵۲ ساله اهل کارون اهواز و پدر چهار فرزند» گزارش شده است.
بر اساس این گزارش، حکم اعدام عباس خدایاری، سید ناصر حسینی و محمد چمن پیرا سحرگاه چهارشنبه ۱۱ مهر، در زندان عادل آباد شیراز به اجرا درآمد و در همان روز، آیت عبدالفتحی در زندان سپیدار اهواز اعدام شد.
روز پنجشنبه ۱۲ مهر، حامد حریری و رضا سلیمان‌زاده در زندان گرگان و طیب منصوری در زندان دستگرد اصفهان اعدام شدند.
سازمان حقوق بشر ایران گزارش کرده که خدایاری و حسینی در یک پرونده مشترک از بابت اتهام حمل ۱۱۰ کیلو گرم مواد مخدر از سه سال پیش بازداشت و به اعدام محکوم شده بودند. هم‌چنین عبدالفتحی از حدود سه سال پیش از بابت اتهام مواد مخدر بازداشت و به اعدام محکوم شده بود.
این گزارش هم‌چنین می‌افزاید که محمد چمن‌پیرا از پنج سال پیش از بابت اتهام تجاوز و قتل بازداشت و به اعدام محکوم شده بود. حامد حریری نیز از سه سال پیش از بابت اتهام تجاوز و قتل یک دختر به اعدام محکوم شده بود.
بر اساس این گزارش، رضا سلیمان‌زاده نیز از حدود سه سال پیش از بابت اتهام قتل با انگیزه ناموسی بازداشت و به اعدام محکوم شده بود و طیب منصوری سه سال پیش از بابت اتهام قتل عمد دوست خود بر سر مسائل مالی، بازداشت و به اعدام محکوم شده بود.
دستگاه قضایی حکومت ایران تقریباً به‌طور هفتگی چند زندانی را به اتهام‌های مختلف اعدام می‌کند. نهادهای مدافع حقوق بشر بارها نسبت به افزایش شمار اعدام‌ها در ایران هشدار داده‌اند.
بر اساس گزارش سازمان حقوق بشر ایران جمهوری اسلامی از آغاز سال ۲۰۲۴ دستکم ۵۱۰ زندانی را اعدام کرده است.

۱۵ مهر ۱۴۰۳

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی