امروز:   مهر ۲۷, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
اکتبر 2024
د س چ پ ج ش ی
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
آخرین نوشته ها

خطر اعدام چهار زندانی سیاسی در خفا و سکوت

براساس گزارش های رسیده چهار زندانی سیاسی عرب محکوم به اعدام از زندان شیبان اهواز به سلول انفرادی زندان سپیدار این شهر منتقل شده‌اند که این امر به نگرانی‌ها در مورد اجرای احکام تحمیلی بر آن‌ها، دامن زده است. این چهار زندانی سیاسی محکوم به اعدام “علی مجدم”، “معین خنفری”، “محمدرضا مقدم” و “عدنان غبیشاوی” نام دارند…

***

به گفته سازمان حقوق بشری هه‌نگاو انتقال این زندانیان به سلول انفرادی زندان سپیدار، هم‌زمان با بالاگرفتن تنش منطقه‌ای جمهوری اسلامی با هدف اجرای حکم اعدام و در نتیجه ایجاد ارعاب و ممانعت از اعتراضات مردمی انجام گرفته است.

این چهار زندانی سیاسی به همراه دو هم‌پروند خود به نام‌های سالم موسوی و حبیب دریس در اردیبهشت ماه سال گذشته نیز برای به قرنطینه زندان شیبان منتقل شدند و برای مدتی خبری از وضعیت آن‌ها در دسترس نبود.

علی مجدم، محمدرضا مقدم، معین خنفری، حبیب دریس، عدنان غبیشاوی و سالم موسوی روز سه‌شنبه ٢۵ بهمن ماه ١۴٠١ توسط شعبه ۴ دادگاه انقلاب اهواز به اعدام محکوم شدند.

پیشتر هه‌نگاو گزارش داده بود که این شش زندانی، پیش از این تحت شکنجه شدید به “جابجایی ارز و حواله از طریق یک بانک خارجی و حملات مسلحانه” و ارتباط داشتن با جریان سیاسی “حرکه النضال” به اعتراف وادار شده‌اند.

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی، مدعی شده است که این شش زندانی سیاسی عرب در چند عملیات جداگانه، دو بسیجی، یک عضو نیروی انتظامی و یک سرباز را به قتل رسانده‌اند.

علی مجدم، محمدرضا مقدم، معین خنفری، حبیب دریس، عدنان غبیشاوی و سالم موسوی، زمستان ۱۳۹۷، همزمان با اعتراضات گسترده کارگری در استان خوزستان بازداشت شده و بعدها به زندان شیبان انتقال داده شدند.

۲۵ مهر ۱۴۰۳

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی