امروز:   فروردین ۳۱, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
آخرین نوشته ها

ضیا نبوی، دانشجوی زندانی انتخابات ۸۸، دوباره دستگیر شد

Zia Nabavi (tahavolesabz.net)ضیا نبوی،‌ فعال سیاسی و از دانشجویان زندانی بعد از انتخابات ۸۸ بار دیگر بازداشت شد. هنوز مشخص نیست او به چه اتهامی و توسط ماموران کدام نهاد بازداشت شده است. ضیا نبوی سال‌های گذشته بیش از ۸ سال را در زندان گذرانده است…

ضیا نبوی، فعال سیاسی و دانشجوی کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی دانشگاه علامه طباطبائی صبح امروز، سه شنبه ششم اسفند ۹۸ (۲۵ فوریه) بار دیگر توسط ماموران امنیتی در منزل خود در تهران بازداشت شد.
کانال دانشجویان متحد، خبر بازداشت این زندانی سابق سیاسی را منتشر کرده است. هنوز علت بازداشت آقای نبوی و محل نگهداری او مشخص نیست.

کانال تلگرام انصاف نیوز هم در خبری، با اعلام اینکه حکم بازداشت این فعال سیاسی از سوی شعبه چهارم بازپرسی دادسرای مقدس زندان اوین صادر شده، نوشت که معلوم نیست آقای نبوی توسط ماموران کدام نهاد امنیتی بازداشت شده است.
ضیا نبوی از دانشجویان زندانی بعد از انتخابات ریاست جمهوری پرحاشیه سال ۸۸ است که سال ۱۳۹۶ بعد از ۸ سال و نیم از زندان آزاد شد. حکم اولیه او بعد از دستگیری، ۱۵ سال زندان و ۷۶ ضربه شلاق بود. این حکم در دادگاه تجدیدنظر به ۱۰ سال حبس در تبعید تغییر کرد. آقای نبوی دوران حبس خود را در زندان‌های کارون و سمنان گذراند.
گزارش شده که ماموران صبح امروز و به هنگام دستگیری مجدد این فعال سیاسی در منزل‌اش، اموال او را نیز تفتیش کرده و لوازمی را نیز همراه خود برده‌اند.

هنوز علت بازداشت آقای نبوی مشخص نیست. حدود ۱۰ روز پیش هم بهاره هدایت، فعال سیاسی و از دانشجویان زندانی بعد از انتخابات ۸۸، مجدداً توسط ماموران پلیس امنیت تهران دستگیر شد و بعد از انتقال از بازداشتگاه وزرا به زندان قرچک ورامین، با سپردن وثیقه موقتاً آزاد شد.
بعد از حوادث دی ماه ۹۶ که منجر به بازداشت و دستگیری تعدادی از دانشجویان شده بود، منصور غلامی، وزیر علوم در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، از او برای پیگیری وضعیت این دانشجویان درخواست کمک کرده بود.

دویچه وله ـ ۶ اسفند ۱۳۹۸

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی