امروز:   اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
می 2024
د س چ پ ج ش ی
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

حکومت بیداد و دو مادر دادخواه

مادر ابوالفضل امیرعطایی نوجوان ۱۶ ساله که با اثر اصابت گلوله گاز اشک‌آور به سرش جان باخت، خطاب به مسئولان حکومتی می‌گوید: «شما گواهی فوت و جواز دفن برای بچه من صادر نکردید. چون باید می‌نوشتید با اصابت گان‌شات به سر کشته شد، همان طور که در گزارش بیمارستان این را نوشتند.»…

***

◾️مادر ابوالفضل امیرعطایی (نوجوان جان‌باخته در جنبش زن‌زندگی‌آزادی) می‌گوید با اینکه دلیل کشته‌شدن پسرش بر اثر اصابت گلوله گاز اشک‌آور نیروهای امنیتی به جمجمه‌، اثبات شده است و ماه‌ها پیش او را دفن کرده‌اند اما مسئولان نه تنها برای فرزندش «گواهی فوت و جواز دفن» صادر نکردند، بلکه «شناسنامه او را نیز باطل» نکرده‌اند.

او در یک لایو اینستاگرامی گفته است که ماموران حکومت ایران به او پیشنهاد دیه داده‌اند اما او نپذیرفته است: «به من گفتند دیه به تو می‌دهیم و پول خون بچه را می‌دهیم و گفتم من نمی‌خواهم. مرا به زور بردید و گفتید هزینه‌های بیمارستان را به تو می‌دهیم.»

او خطاب به مقامات جمهوری اسلامی گفت: «شما گواهی فوت و جواز دفن برای بچه من صادر نکردید. چون باید می‌نوشتید با اصابت گان‌شات به سر کشته شد، همان طور که در گزارش بیمارستان این را نوشتند.»

ابوالفضل امیرعطایی، دانش‌آموز ۱۶ ساله، ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ در شهر ری بر اثر اصابت گلوله گاز اشک‌آور از فاصله نزدیک به سرش زخمی شد و پس از حدود ۸ ماه بستری بودن در بیمارستان جان باخت.

◾️نسرین شاکرمی، مادر نیکا شاکرمی،‌ از جان‌باختگان اعتراضات ۱۴۰۱،‌ که دختر دیگرش آیدا، هفته گذشته همزمان با «طرح نور» بازداشت و به زندان منتقل شده بود، می‌گوید بازداشت او توام با خشونت و توهین بوده است.

نسرین شاکرمی در تازه‌ترین پست اینستاگرام خود نوشت که ماموران هنگام دستگیری دخترش «به جرم نداشتن یک شال» او را با خشونت «روی آسفالت کشیده‌اند» و با خود برده‌اند. «یکی از آنها در حالی که آیدا را با ضرب و زور داخل ون کرده‌اند به صورتش چنگ می‌زند و به نیکا اهانت و فحاشی می‌کند.»

به گفته خانم شاکرمی، دخترش آیدا هنگام دستگیری فریاد‌ می‌زده است: «از جان ما می‌خواهید؟ خواهرم نیکا را که کشتید، زندگیمان را که سیاه کردید، دیگر چه می‌خواهید؟» و پس از دستگیری و انتقال به زندان، یک شب در سلول انفرادی نگه‌داشته شده است./ کلمه

۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی