امروز:   اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
می 2024
د س چ پ ج ش ی
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

آغاز یورش و تهدید جدید زنان کشور زیر عنوان: اجرای “طرح عفاف و حجاب”

هم‌زمان با تهاجم نمایشی موشکباران و ارسال پهپادها به سمت اسرائیل، نیروهای انتظامی، گشت ارشاد، و تشکل موتورسواران آتش به‌اختیار با گسیل نیروهای‌شان به مراکز شهرها درصدد ایجاد ترس و وحشت در بین مردم بودند. این گسیل شدگان با توهین به زنان بی‌حجاب و دستگیری ده‌ها زن و با صدور اطلاعیه‌های تهدید کننده در واقع خواهان بازگشت سکوت گورستانی و از بین بردن دستاوردهای جنبش زن زندگی آزادی هستند…

 

محمدیان، رئیس پلیس تهران، در سخنانی گفته بود رعایت حجاب قانون است و سرپیچی از قانون جرم است و پلیس بر اساس قانون با قانون‌شکنان برخورد خواهد کرد. مشکل اینجاست که رئیس پلیس تهران خبر ندارد که “طرح عفاف و حجاب” هنوز تصویب نشده است و در واقع ضامن اجرائی ندارد. گزارش‌های ارسالی به شبکه‌های اجتماعی از آزار و اذیت شدید زنان و نیز مقاومت مردم در مقابل این فشارها حکایت می‌کند. طبق این گزارش‌ها، مردم با مقاومت‌شان در نقاطی مانع دستگیری زنان شده‌اند. در خبر دیگری اعلام شد که دینا قالیباف، روزنامه‌نگار و دانشجوی کارشناسی رشته علوم‌ سیاسی در دانشگاه بهشتی، دانشجویی که ممنوع‌الکار و ممنوع‌التحصیل شده است، با استفادە از هشتگ “گشت کشتار”، اعلام کرد مأموران با “به‌سُخره گرفتن ژینا و زنان”، او را در معرض خشونت فیزیکی و جنسی قرار داده‌اند. ادامۀ این سیاست‌ها جز خشم و تنفر بیشتر مردم از این رژیم واپس‌ماندۀ ارتجاعی دست‌آورد دیگری نخواهد داشت. نگاهی به عدهٔ شرکت کنندگان (۱۴۲ نمازگزار) در نماز جمعۀ تاریخی ۲۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با امامت کاظم صدیقی نشان دهنده ریزش شدید در بین نیروهای طرفدار رژیم است.

فشار به مردم و سرکوب گسترده‌تر می‌شود

واقعیت این است که رژیم به علت ناتوان بودن در حل مشکلات چندوجهی اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، محیط زیستی، و فرهنگی و خصوصاً مسائل معیشتی روزانه، جهت کنترل اوضاع خواهان پلیسی شدن جامعه به هر وسیله‌ای است. به همین دلیل از یک سو با “طرح نور” درصدد سرکوب زنان و دختران جوان است و در حرکتی دیگر با انتشار اطلاعیه از طرف سپاه به بهانه طرفداری از اسرائیل شکستن قلم و بریدن زبان هر منتقدی به سیاست‌های جنگ‌طلبانه و تنش‌آفرین رژیم خواستار می‌شود. درست پس از صدور این اطلاعیه از طرف سپاه اعلام شد دادستانی تهران بر علیه “روزنامه اعتماد” و “عباس عبدی” به علت نوشتن مقاله‌ای در انتقاد از سیاست‌های منطقه‌ای رژیم اعلام جرم کرده است. غافل از آنکه این سیاست‌های نابخردانه و تشنج برانگیز رژیم ولایی است که همیشه بیشترین خدمت را به رژیم نژادپرست اسرائیل کرده است و از این به بعد نیز خواهد کرد. همچنین “یاشار سلطانی”- مدیر کانال “اسکان نیوز”- به علت افشای پرونده زمین‌خواری کاظم صدیقی نیز به دستگاه قضایی احضار شده است. به این‌ها باید گسترش دستگیری‌ها را هم اضافه کرد. فراخواندن به زندان دو نفر از مشاوران مهندس موسوی یعنی آقایان “علیرضا بهشتی شیرازی” و “قربان بهزادیان نژاد” یا بازداشت “آتنا فرقدانی”، کارتونیست و فعال مدنی، و نیز “امان جلالی‌نژاد”، معلم و نقاش شاغل در آموزش و پرورش استان خوزستان در شهرستان اهواز، از جملۀ این احضار شده‌ها یا دستگیرشدگان بوده‌اند.

در چهارچوب سرکوب و کنترل وسیع‌تر مردم شاهد آن بودیم که رژیم حرکت امنیتی‌سازی دانشگاه‌ها را تشدید کرده است. نصب دروازه‌های (گِیت‌های) تشخیص چهره در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها برای کنترل ورود و خروج دانشجویان از زمره شیوه‌هایی است که رژیم برای امنیتی کردن دانشگاه‌ها و مراکز علمی استفاده کرده است.

به نقل از «نامۀ مردم»، شمارۀ ۱۲۰۶، ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

 

۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی