امروز:   تیر ۸, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
ژوئن 2024
د س چ پ ج ش ی
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
آخرین نوشته ها

ماشاالله کرمی، پدر دادخواه به شش سال زندان و مصادره اموال محکوم شد

گروه‌های حقوق بشری از صدور حکم شش سال حبس تعزیزی برای ماشاالله کرمی، پدر محمدمهدی (کومار) کرمی خبر می‌دهند. ماشاالله کرمی از ۹ ماه پیش بازداشت است و پرونده او در سایه فشارهای نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی دنبال می‌شد. او فعلا در ندامتگاه مرکزی کرج است….

دستگاه امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی فرزند او و منیژه همسرش را در جریان سرکوب اعتراضات ۱۴۰۱ و جنبش «زن، زندگی، آزادی» اعدام کردند.

گروه حقوق بشری «دادبان» نوشت ماشاالله کرمی به پنج سال حبس به اتهام «اجتماع و تبانی» و یک سال حبس به اتهام «اقدام علیه نظام و برهم زدن امنیت ملی» محکوم شده است. همچنین حکومت جمهوری اسلامی کلیه اموال، شامل بر خانه و ماشین این خانواده را مصادره کرده است.

دادبان نوشت: «ضبط اموال به اتهام کلاهبرداری باید تنها معطوف به اموالی شود که ادعا شده ایشان از طریق کلاهبرداری تحصیل کردند، نه همه اموال و دارایی‌ها».

طبق گزارش دادبان علی شریف‌زاده اردکانی، یکی از وکلای ماشالله کرمی پیشتر اعلام کرده بود که دو اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی» که به ماشالله کرمی نسبت داده شده به دادگاه انقلاب اسلامی ارجاع شده و «عناوین اتهامی مربوط به دادگاه کیفری دو نیز، ماده دو قانون تشدید (تحصیل مال نامشروع) و ماده ۹ قانون مبارزه با پولشویی قید شده است.»

 

۶ خرداد ۱۴۰۳

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی