امروز:   مهر ۷, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
سپتامبر 2024
د س چ پ ج ش ی
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

نرگس محمدی و کارزار برای “همصدایی علیه آزار جنسی” زندانیان

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر زندانی و برنده جایزه صلح نوبل، با راه‌اندازی کارزاری برای “هم‌صدایی علیه آزار جنسی” از مردم خواست تا برای همراهی به منظور توقف هرگونه آزار جنسی حکومت علیه معترضان به این کارزار بپیوندند…او تا کنون سه بار تنها برای روایتگری آزار در دادگاه محکوم شده است و اکنون چهارمین بار است که به همین دلیل در ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ بار دیگر محاکمه‌ می‌شود…./

****

حساب اینستاگرام نرگس محمدی، زندانی سیاسی محبوس در اوین، با انتشار یک لینک از مردم دعوت کرد تا به کارزار هم‌صدایی علیه آزار جنسی بپیوندند:

شاهدان روایت کنند و مردم قضاوت؛

تجاوز و تعرض جنسی به هرگونه آن می‌تواند به عنوان ابزاری ویرانگر علیه هر آن کس که توسط برخی رژیم های سیاسی،  دیگری تلقی می‌شود، مورد استفاده قرار بگیرد. چنانکه تاریخ معاصر ایران نیز بر چنین استفاده هولناکی شهادت می‌دهد.

در دهه ۶۰ و در فاجعه کهریزک حتی برخی مقامات مسئول وقت جمهوری اسلامی نیز به آزار جنسی زندانیان و بازداشت‌شدگان اقرار کرده‌اند.
از سویی هیچگاه دیده نشده آمران و عاملان چنین فجایع انسانی در پیشگاه ملت ایران محاکمه شوند. درحالی که روایتگران و افشاکنندگان آزار جنسی همواره محاکمه و مجازات شده‌اند.
مجازات روایتگران خود نشان از اراده برای به سکوت کشاندن همه کسانی دارد که آسیب‌دیدگان و بازماندگان اینگونه از سرکوب هستند و قطعا تعداد نامعلومی به همین دلیل لب به سخن نگشوده‌اند. همین طور نشان دهنده عدم استقلال سیستم قضایی در جمهوری اسلامی است.

نرگس محمدی، زندانی سیاسی تا کنون سه بار تنها برای روایتگری آزار در دادگاه محکوم شده است و اکنون چهارمین بار است که به همین دلیل در ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ بار دیگر محاکمه‌ می‌شود.

ما بر این باوریم که تعرض، تجاوز و اذیت و آزار جنسی ابزار شکنجه، تهدید و اعتراف گیری در دست حکومتی است که سعی در عقب راندن جنبش های اعتراضی مردمی و خانه نشین کردن معترضان دارد. ما به روایتگری، دادخواهی و حمایت از آسیب دیدگان ادامه خواهیم داد. ما تعرض و آزار جنسی را متوقف خواهیم‌کرد.

شما نیز برای همراهی به منظور توقف هرگونه آزار جنسی حکومت علیه معترضان، می‌توانید به لینک مراجعه کنید.

لینک امضا :

https://chng.it/zbTJTCFk66

شما نیز برای همراهی به منظور توقف هرگونه آزار جنسی حکومت علیه معترضان ، می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

https://www.instagram.com/p/C7zGfzHqroy/?img_index=1

منبع: ندای زنان ایران

۱۷ خرداد ۱۴۰۳

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی