امروز:   شهریور ۲۹, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
سپتامبر 2024
د س چ پ ج ش ی
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

زن آمریکایی بعلت قانون حق سقط جنین و تأخیر در ارائه خدمات فوری پزشکی جان‌باخت

پروپابلیکا در گزارشی فاش کرد که یک زن آمریکایی در ایالت جورجیا پس از آنکه قانون حق سقط جنین باعث تأخیر در ارائه خدمات فوری پزشکی به او شد، جان خود را از دست داد…./

****

امبر نیکول تورمن، ۲۸ ساله که به دلیل مصرف داروهای سقط جنین با عوارض جانبی نادری مواجه شده بود، در جریان یک عمل جراحی مهم در اوت ۲۰۲۲ جان‌باخت.

بر اساس گزارش پروپابلیکا، این اولین مورد مرگ مرتبط با حق سقط جنین است که به‌طور رسمی «قابل پیشگیری» تشخیص داده شده است. این مؤسسه در ادامه اعلام کرد که قصد دارد به زودی جزئیاتی از دومین مورد از این دسته حوادث را منتشر کند.

گزارش‌های رسمی از مرگ‌های مرتبط با سقط جنین به‌طور عمومی منتشر نمی‌شوند، اما پروپابلیکا نسخه‌هایی از این گزارش‌ها را به‌دست آورده است.

بر اساس قانونی که به تازگی در ایالت جورجیا در آمریکا تصویب شده، عمل کورتاژ البته با استثنائاتی یک جرم جنایی است.

تصمیم دیوان عالی آمریکا در سال ۲۰۲۲ برای خارج کردن حق سقط جنین از شمول حقوق اساسی، موجی از ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها را در ۲۲ ایالت این کشور به راه انداخت، به‌گونه‌ای که اینک حقوق باروری زنان به محور اصلی کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ۲۰۲۴ تبدیل شده است.

مینی تیممارا، رئیس سازمان «آزادی باروری برای همه» گفت اگر ممنوعیت سقط جنین توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا و برایان کمپ، فرماندار جورجیا نبود، امبر اکنون زنده بود.

«ریکاریا بیکر» دوست صمیمی امبر به پروپابلیکا گفت دوستش که یک دستیار پزشکی و مادر یک پسر شش ساله و از نظر جسمی سالم بود، تصمیم به پایان دادن به بارداری دوقلوهای خود برای حفظ ثبات زندگی‌اش گرفت.

امبر که با پسرش به تازگی به یک مجتمع آپارتمانی جدید نقل مکان کرده بود، قصد داشت در مدرسه پرستاری ثبت‌نام کند. او که به دنبال سقط جنین از طریق جراحی بود، به دلیل محدودیت‌های قانونی برای سقط جنین در ایالت جورجیا مجبور شد برای عمل جراحی به یک کلینیک در ایالت کارولینای شمالی مراجعه کند.

او در روزی که قرار بود در این کلینیک تحت عمل جراحی قرار گیرد، به دلیل ترافیک سنگین نتوانست سر قرار حاضر شود.

از همین رو کلینیک به جای عمل جراحی به او پیشنهاد کرد تا داروهای «میفپریستون» و «میزوپرستول» را برای سقط جنین مصرف کند. مصرف این داروها برای سقط جنین در حالی که به‌طور کلی بی‌خطر است اما ممکن است در موارد نادری با عوارض جانبی همراه شود.

وضعیت امبر در طول چند روز بدتر و دچار خونریزی شد. او سپس به بیمارستانی در شهر استوک‌بریج منتقل شد.

پزشکان با انجام معاینات و آزمایش‌ها دریافتند که امبر همه بافت‌های جنینی را از بدنش خارج نکرده است. آن‌ها تشخیص دادند که او به «سپتیسمی حاد و شدید» مبتلا شده است.

اما با وجود بدتر شدن وضعیت سلامتی امبر، کلینیک عمل کورتاژ او را به مدت ۱۷ ساعت به تأخیر انداخت.

زمانی‌که در نهایت عمل جراحی انجام شد، وضعیت امبر به‌قدری بحرانی و وخیم شده بود که پزشکان مجبور شدند عمل باز انجام دهند. پزشک جراح به هنگام عمل متوجه شد که باید رحم امبر را هم بردارد اما دیگر قلب او نمی‌زد.

مادر امبر آخرین سخنان دخترش را به یاد می‌آورد که به او گفت: «قول بده از پسرم مراقبت می‌کنی.»

نتایج تحقیقات یک هیات دولتی نشان می‌دهد که اگر امبر زودتر عمل می‌شد، احتمال زیادی وجود داشت که او زنده می‌ماند.

جسیکا والنتی، نویسنده فمینیست در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت: «او در بیمارستان و در میان پزشکانی که می‌توانستند جانش را نجات دهند، جان‌باخت.» او در ادامه نوشت «این همان چیزی است که ممنوعیت‌های سقط جنین ایجاد می‌کنند.»/ یورو نیوز

۲۸ شهریور ۱۴۰۳

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی