امروز:   اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
آخرین نوشته ها

دفاع مسئول حقوق بشر دولت آلمان از کنشگران حقوق زنان در ایران

بربل کوفلر، مسئول حقوق بشر در وزارت امور خارجه آلمان به احکام حبس طولانی برای سه فعال حقوق زنان یاسمن آریانی، منیره عربشاهی و مژگان کشاورز در ایران اعتراض کرده و خواستار آزادی آن‌ها شده است. ایران این سه معترض به حجاب اجباری را به ۱۰ سال زندان محکوم کرده است…

بربل کوفلر، مسئول حقوق بشر در وزارت امور خارجه آلمان با انتشار یک بیانیه مطبوعاتی نسبت به احکام پیش‌بینی شده برای سه کنشگر حقوق زنان در ایران واکنش نشان داده است.
در بیانیه یاد شده احکام حبس سه فعال جنبش زنان، یاسمن آریانی، منیره عربشاهی و مژگان کشاورز محکوم شده است. شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی این سه نفر را به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم کرده است.
به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید
یاسمن آریانی، منیره عربشاهی و مژگان کشاورز در اعتراض به حجاب اجباری بدون روسری در مترو بین زنان گل توزیع می‌کردند. دادگاه انقلاب اسلامی اتهام آن‌ها را “تشویش اذهان عمومی و فراهم نمودن موجبات فساد و فحشا” اعلام کرده است.
بیانیه وزارت امور خارجه آلمان
بربل کوفلر، مسئول سیاست‌های ناظر بر حقوق بشر و کمک‌های نوع‌دوستانه در وزارت امور خارجه آلمان روز دوشنبه ۲۱ مرداد (۱۲ اوت) بیانیه‌ای در محکومیت احکام حبس برای این سه کنشگر حقوق زنان منتشر کرده است.
بربل کوفلر در این بیانیه از جمله نوشته است: «صدور احکام حبس طولانی برای سه فعال حقوق زنان، مژگان کشاورز، یاسمن آریانی و منیره عربشاهی باعث تاسف عمیق من شده است.»

آعتراض به حجاب اجباری
مسئول حقوق بشر وزارت امور خارجه آلمان در ادامه بیانیه خود نوشته است که این زنان با همتی بسیار برای دفاع از حقوق زنان و در اعتراض به حجاب اجباری اقدام کرده و در یک اقدام صلح‌آمیز صرفا بین زنان گل توزیع کرده‌اند.
بربل کوفلر در این بیانیه تاکید کرده است: «من خواستار آزادی فوری و بی‌درنگ این مدافعان حقوق زنان و سایر فعالان جنبش زنان بوده و از حکومت ایران می‌خواهم به حقوق بشر و حقوق شهروندان پایبند بماند.»
در توضیح این بیانیه مطبوعاتی به صدور حکم زندان برای این سه کنشگر حقوق زنان در روز ۳۱ ژوئیه اشاره شده است. در توضیح وزارت امور خارجه آلمان آمده است:
«مژگان کشاورز، منیره عربشاهی و یاسمن آریانی در ماه آوریل سال ۲۰۱۹ به علت انتشار یک ویدیو به مناسبت روز جهانی زن در اینترنت دستگیر شده‌اند. این ویدیو این سه فعال حقوق زنان را در حین توزیع گل و بدون روسری در ایستگاه مترویی در تهران نشان می‌دهد.»

دویچه وله ـ ۲۲ مرداد ۱۳۹۸

 

 

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی