امروز:   اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
آخرین نوشته ها

بیانیه‌ کانون صنفی معلمان در اعتراض به ممانعت از مرخصی محمد حبیبی

در بخشی از این بیانیه با اشاره به مخالف مسئولین با مرخصی محمد حبیبی آمده است: “این مخالفت در حالی است که از حدود دو هفته پیش در سالن شماره دو اندرزگاه دو تیپ پنج زندان تهران بزرگ موارد ابتلا به کرونا اعضای یک اتاق شناسایی شده و آنها را از بند خارج نموده‌اند و جان محمد حبیبی با توجه به مشکلات ریوی مزمن در معرض خطر جدی است”…/

*****

بنا به گزارش خبرگزاری هرانا ـ کانون صنفی معلمان ایران (تهران) با انتشار بیانیه ای اعتراض خود را نسبت به ممانعت از اعزام به مرخصی محمد حبیبی اعلام کرد.

متن کامل بیانیه :

در حالی به استقبال بهار می‌رویم که متاسفانه هر روز ویروس کرونا در سر تا سر کشور در حال قربانی گرفتن است. کانون صنفی معلمان در هشتم اسفند نسبت به عواقب شیوع این بیماری مهلک به مسئولان هشدار داد و خواستار به کارگیری تمام امکانات نهادهای حاکمیتی شد و بر این نکته تاکید نمود که مسئولیت جان تمام زندانیان به خصوص معلمان دربند با کسانی است که مانع از اعزام آنان به مرخصی می‌گردند‌. اما متاسفانه دادن مرخصی به زندانیان سیاسی که به خاطر فعالیت صنفی و مدنی در زندان هستند با اعمال سلیقه و قید و بندهایی صورت می‌گیرد که عملا باعث شده‌است تعداد زیادی از زندانیان سیاسی در زندان بمانند‌.

خوشبختانه در طی روزهای گذشته محمود بهشتی لنگرودی و اسماعیل عبدی از اعضای هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران به مرخصی اعزام شدند و اندکی از اضطراب و نگرانی خانواده‌ها و معلمان کاست امری که باید دو هفته پیش صورت می‌گرفت. اما دادستان همچنان با مرخصی محمد حبیبی دیگر عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان مخالفت می‌کند این مخالفت در حالی است که از حدود دو هفته پیش در سالن شماره دو اندرزگاه دو تیپ پنج زندان تهران بزرگ موارد ابتلا به کرونا اعضای یک اتاق شناسایی شده و آنها را از بند خارج نموده‌اند و جان محمد حبیبی با توجه به مشکلات ریوی مزمن در معرض خطر جدی است.

کانون صنفی معلمان ایران “تهران” ضمن هشدار مجدد نسبت به وضعیت سلامت تمام زندانیان ، با توجه وضعیت بغرنج محمد حبیبی خواهان اعزام وی به مرخصی بدون فوت وقت است.

کانون صنفی معلمان ایران (تهران)
۲۸ اسفند ۱۳۹۸”.

لازم به ذکر است محمد حبیبی در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه ۹۷، در جریان تجمع اعتراضی معلمان به همراه تعدادی دیگر از فعالین صنفی و شرکت کنندگان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

اول فروردین ۹۹

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی