امروز:   تیر ۸, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
ژوئن 2024
د س چ پ ج ش ی
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
آخرین نوشته ها

شهد ابوسلمه فمینیست فلسطینی: ظلم مقاومت می‌آفریند

ما فلسطینی‌ها در شرایط ویژه‌ای زاده می‌شویم و آن‌چه مردم کنش‌گری سیاسی می‌نامند برای ما سبک زندگی است. همه چه زن و چه مرد فعالانه در حوادث درگیر می‌شوند، و این سبک زندگی ماست، شیوه‌ای برای غلبه بر درماندگی…

***

بخش‌هایی از مصاحبه شهد ابوسلمه _فمینیست فلسطینی:

«ظلم به خانه شما می‌رسد، به محله شما می‌رسد. ما با این آگاهی بزرگ شدیم که شرایط بسیار ظالمانه و ناعادلانه است و ظلم مقاومت می‌آفریند.

▪️ما فلسطینی‌ها در شرایط ویژه‌ای زاده می‌شویم و آن‌چه مردم کنش‌گری سیاسی می‌نامند برای ما سبک زندگی است. همه چه زن و چه مرد فعالانه در حوادث درگیر می‌شوند، و این سبک زندگی ماست، شیوه‌ای برای غلبه بر درماندگی.

▪️فمینیست و فلسطینی را می‌پسندم. به‌نظرم سیاست چپ تاحد زیادی بخشی از تربیت من بوده‌است، حتی قبل از آنکه بفهمم مارکسیسم و کمونیسم چه می‌گویند. این شاید به ارتباط والدینم با پی‌اف‌ال‌پی (جبهه مردمی برای آزادی فلسطین) برگردد، اما به‌نظرم برخی اصول و ارزش‌ها هستند که هر انسان شریفی باید آن‌ها را تأیید کند. موضوعْ چپ و راست نیست.

وقتی جوان‌تر بودم، فمینیسم را خیلی خوب نمی‌فهمیدم و یک جورهایی… [می‌خندد.] بامزه است که در برابر این واژه مقاومت می‌کردم و آن را وابسته به غرب می‌دیدم. علاقه داشتم علیه هرچیز غربی‌ای عصیان کنم.»

🔻بخش‌هایی از مصاحبه شهد ابوسلمه که در فصلنامه هایا منتشر شده است.

@WomenDemands

۱۹ خرداد ۱۴۰۳

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی