امروز:   مهر ۷, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
سپتامبر 2024
د س چ پ ج ش ی
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

نرگس محمدی در جلسه دادگاه به اتهام “تبلیغ علیه نظام” حضور نیافت

مصطفی نیلی، وکیل نرگس محمدی برنده جایزه نوبل صلح، از برگزاری جلسه دادگاه بدون حضور موکلش به اتهام “تبلیغ علیه نظام” خبر داد. اما درباره علت غیبت موکلش در دادگاه توضیحی نداد… 

***

مصطفی نیلی، وکیل نرگس محمدی با انتشار پیامی در پلتفرم اکس (توییتر سابق) اعلام کرد که جلسه رسیدگی به پرونده جدید موکلش روز یکشنبه ٣٠ اردیبهشت در شعبه ٢٩ دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار خواهد شد. او همچنین خبر داد که اتهام وارده به موکلش “فعالیت تبلیغی علیه نظام” است.

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر پیش‌تر در پنج محکومیت متفاوت توسط قوه قضائی جمهوری اسلامی در مجموع به “۱۲ سال و ۳ ماه زندان، ۱۵۴ ضربه شلاق و ۴ ماه رفتگری و ۲ سال ممنوع‌الخروجی و تبعید” و دیگر محرومیت‌های سیاسی و اجتماعی محکوم شده بود.

او در طول ۱۴ سال اخیر ۱۰ سال را در زندان گذرانده است.   

نرگس محمدی آخرین بار اواخر دی‌ماه سال گذشته به دلیل فعالیت‌های داخل زندان و پس از اعلام نامش به عنوان برنده جایزه نوبل صلح توسط دادگاه انقلاب به “۱۵ ماه زندان، دو سال تبعید به خارج از تهران و استان‌های مجاور، دو سال منع خروج از کشور، دو سال منع عضویت در گروه‌های اجتماعی – سیاسی و دو سال منع استفاده از تلفن هوشمند” محکوم شد.

او در آذرماه سال گذشته به عنوان برنده جایزه نوبل صلح معرفی شد. این جایزه در غیاب او، به فرزندانش به عنوان نمایندگانش اهدا شد./دویچه‌وله

 

۲۰ خرداد ۱۴۰۳

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی