امروز:   تیر ۱۲, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
جولای 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
آخرین نوشته ها

پاسخ قاطع مردم به نمایش «انتخاباتی» رژیم ولایت فقیه!

اطلاعیۀ حزب تودۀ ایران:بخش عمدۀ جامعه به‌ویژه طبقۀ کارگر و دیگر لایه‌های زحمتکشان، و همچنین زنان، جوانان، و دانشجویان خواهان دگرگونی‌هایی بنیادی‌ در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی و گذر از این رژیم استبدادی‌اند. جمهوری اسلامی در شرایط پوسیدگی است و با بحران‌ها و تصمیم‌گیری‌هایی دشوار برای بقایش روبه‌رو است، تصمیم‌گیری‌هایی که البته و لزوماً هم ضامن بقایش نخواهند بود…./

*****

هم‌میهنان گرامی!

با اعلام نتایج نهایی شمارش آرا در نمایش “انتخاباتی” سازمان یافته از سوی ولی فقیه و دستگاه‌های مرتبط با “بیت رهبری”، اکثریت قاطع مردم میهن ما بار دیگر با درایت و هوشیاری انزجارشان را از ادامۀ حاکمیت جمهوری اسلامی و ترفندهایش برای تبلیغ “مردمی” بودن و “مقبولیت” داشتن در عرصهٔ جهانی نشان دادند.

بر اساس آمار، حتی دست‌کاری شدۀ وزارت کشور، تنها ۴۰ درصد از مردم در این نمایش رسوای رژیم شرکت کردند. بر اساس نتایج نهایی اعلام شده تعداد رأی‌های شمارش شده ۲۴ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۸۵ رأی است و این درحالی است که وزارت کشور پیش از برگزاری انتخابات اعلام کرده بود بیش از ۶۱ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۲۱ نفر واجدین شرایط رأی دادن در داخل و خارج ایران هستند. بر این اساس، درصدِ مشارکت کنندگان در این انتخابات به ۴۰ درصد هم نمی‌رسد. اگر ارقام رأی‌های باطله که ۴٫۳ درصد برآورد می‌شود محاسبه و از ۴۰ درصد کم کنیم میزان شرکت کنندگان در نمایش انتخاباتی رژیم ولایت فقیه برابر با ۳۶ درصد واجدین شرایط رأی دادن یعنی پایین‌ترین میزان شرکت کنندگان در انتخابات‌ در طول حیات جمهوری اسلامی است. نکتهٔ قابل‌توجه دیگر اینکه تعداد رأی‌های باطله در این انتخابات که بیش از ۱ میلیون گزارش شده است، پنج برابر بیش از تعداد رأی‌های داده شده به مصطفی پورمحمدی، جنایتکار و عضو “گروه مرگ” رژیم در جریان فاجعۀ ملی کشتار هزاران زندانی سیاسی در تابستان ۶۷ است.

پاسخ قاطع مردم به مانورهای فریبکارانه و حساب شدۀ رژیم، ازجمله تأیید صلاحیت “پزشکیان” که با دستور مستقیم ولی فقیه به شورای نگهبان صورت گرفته بود، نشانهٔ آشکار دیگری است که به‌رغم همه تلاش‌های کارگزاران رژیم، اصلاح‌طلبان حکومتی، و شماری بسیار اندک از ستایندگان حرفه‌ای برگزاری “انتخابات” در رژیم، زیر انواع پوشش‌های فریبکارانه ازجمله “اپوزیسیون” و “چپ ملی و ضد امپریالیست” که با آغاز هر انتخاباتی سر از خواب زمستانی برمی‌دارند و مردم را به رأی دادن و دیدن “روزنه” برای “انتخاب” میان “بد و بدتر” تشویق می‌کنند، مردم میهن ما آگاهانه خواهان پایان یافتن این حکومت ضدمردمی و استبدادی هستند.

نکتهٔ قابل‌تأمل اینکه، علی خامنه‌ای در روزهای پیش از انتخابات مردم را از هر دیدگاهی به شرکت در “انتخابات” تشویق می‌کرد و هنگام انداختن رأی در صندوق در روز “انتخابات” مشارکت مردم در این انتخابات را برای جمهوری اسلامی “نیاز قطعی” خواند و افزود: “دوام و قوام و عزت و آبروی جمهوری اسلامی در دنیا متوقف به حضور مردم است.”

تحریم نمایش انتخاباتی رژیم از سوی اکثریت قاطع نیروهای مردمی و آزادی‌خواه کشور، به ویژه زنان و زحمتکشان میهن، شمار زیادی از زندانیان سیاسی، خانواده های دادخواه، زهرا رهنورد و میرحسین موسوی، و اکثریت قاطع اصلاح‌طلبان رادیکال و همراه با جنبش مردمی، نشان داد همیاری طیف وسیع نیروهای آزادی‌خواه کشور که تبلور روشن آن را در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ و انتخابات مجلس چهاردهم در اسفندماه ۱۴۰۲ مشاهده کردیم همچنان ادامه دارد و روشنای امیدی است در چشم‌انداز افق ادامهٔ همیاری‌ها در عرصه‌هایی دیگر برای کمک به رشد و استحکام جنبش مردمی میهن ما.

“انتخابات” در مرحلهٔ دوم و شعار دروغین “روزنه” برای القای امکان اصلاح‌پذیری رژیم

با اعلام نتایج نهایی رأی‌ها و از آنجائی‌ که هیچ‌کدام از نامزدهای برگمارده نتوانستند پنجاه درصد آرا را به‌خود اختصاص دهند، نمایش انتخاباتی رژیم به دور دوم کشیده می‌شود و از هم‌اکنون نامزدهای اصول‌گرا حمایت خود را از سعید جلیلی اعلام کرده‌اند.

باید انتظار داشت که اصلاح‌طلبان حکومتی و دیگر نیروهای مدافع ادامۀ حیات حکومت جمهوری اسلامی با بوق و کرنا به خیابان‌ها بیایند و شعار دهند که باید همگی تلاش کنیم از انتخاب سعید جلیلی جلوگیری گردد و پزشکیان انتخاب شود. این تلاش برای به میدان آوردن مردم درحالی است که آقای پزشکیان در جریان مصاحبه‌های تلویزیونی بارها تأکید کرد که فردی است “ذوب شده در ولایت” و در مهم‌ترین معضل‌های کشور از تعیین سیاست خارجی و اطلاعاتی گرفته تا آزادی زندانیان سیاسی- عقیدتی و جلوگیری از تعرض وحشیانه و هر روزهٔ گزمگان رژیم به زنان میهن‌مان، هیچ اجازه و قدرتی برای تعیین مسیر ندارد. ما اطمینان داریم که مردم هوشیار و آگاه میهن ما نمایش انتخاب میان “بد و بدتر” در دور دوم “انتخابات” را هم با تحریم قاطع خود نقش بر آب خواهند کرد.

شعار فریبکارانهٔ پیدا شدن “روزنه” در شرایط کنونی و آن هم پس از سرکوب خونین خیزش مردمی “زن، زندگی، آزادی” و اوج گرفتن اعتراض‌های وسیع کارگری و زحمتکشان،‌ ازجمله اعتصاب ده‌ها هزار تن از کارگران پروژه‌ای شرکت نفت و شرکت‌های وابسته به آن هدفی مشخص را دنبال می‌کند. مبلغان و مدافعان این نظر تلاش‌شان آرام کردن اوضاع به‌شدت بحرانی و پرتلاطم جامعه و دامن زدن به این توهم است که گویا رژیم درحال تغییر دادن مسیرش است و بنابراین با شرکت در نمایش انتخاباتی و پیروزی نمایندهٔ “اصلاح‌طلبان” مواردی کوچک از حقوق مردم را می‌توان تأمین کرد.

تجربهٔ دهه‌های اخیر به‌روشنی نشان داده است که حکومت جمهوری اسلامی دیکتاتوری‌ای مطلقه و ضد مردمی بر اساس اصل “ولایت فقیه” است و به‌هیچ‌صورتی اصلاح‌پذیر نیست و اگر امروز اجازه می‌دهد فردی مثل پزشکیان در نمایش انتخاباتی شرکت کند تماماً بر اساس برنامه‌های راهبردی رژیم برای ادامه حیاتش است.

هم‌میهنان گرامی

حزب تودۀ ایران در کنار نیروهای مترقی و آزادی‌خواه و اکثریت قاطع مردم میهن‌مان که واکنشی صریح به نمایش انتخاباتی رژیم دادند و همان‌طور که در اطلاعیهٔ پیش از برگزاری این نمایش اعلام شد حزب معتقد است شکاف عمیق و گستردۀ امروزی بین اکثر قریب‌به‌اتفاق آحاد جامعه و دیکتاتوری حاکم ترمیم‌‌ناشدنی است. بخش عمدۀ جامعه به‌ویژه طبقۀ کارگر و دیگر لایه‌های زحمتکشان، و همچنین زنان، جوانان، و دانشجویان خواهان دگرگونی‌هایی بنیادی‌ در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی و گذر از این رژیم استبدادی‌اند. جمهوری اسلامی در شرایط پوسیدگی است و با بحران‌ها و تصمیم‌گیری‌هایی دشوار برای بقایش روبه‌رو است، تصمیم‌گیری‌هایی که البته و لزوماً هم ضامن بقایش نخواهند بود. با تشدید مبارزهٔ مشترک و متحد همه نیروهای ملی و آزادی‌خواه کشور می‌توان به‌سوی پایان دادن به حکومت دیکتاتوری و استقرار حکومتی ملی و دموکراتیک حرکت کرد.

حزب تودۀ ایران

۹ تیرماه ۱۴۰۳

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی