امروز:   تیر ۱۴, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
جولای 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
آخرین نوشته ها

مادر دادخواه: مرا به رسمیت نشناختید، شما را به رسمیت نمی‌شناسم

نسل من و اکنون خودم تاوان‌های سنگینی را برای رسیدن به عدالت واقعی پرداخت کرده‌ایم، اما جز دروغ و دغل‌بازی و خیانت، هیچ ندیدیم. من هم به حرمت همان خونهای پاک شهدا و فرزند شهیدم محمدحسن ترکمان و شأن و منزلت و جایگاه و شعور خودم، ترجیح می‌دهم که هیچ سیستمی را با امضای خودم به رسمیت نشناسم…./

کاملیا سجادیان مادر محمد حسن ترکمان
از جان‌باختگان اعتراضات زن‌زندگی‌آزادی

▫️پس از دو سال، دادخواهی و فریاد بی‌وقفه‌ی من و دیگر خانواده‌های دادخواه، نه تنها کسی پیگیری نکرد، بلکه دیواری بلند هم به دورمان کشیده و گویی که ما جزو ملت ایران و این کشور نبوده و نیستیم. در این مدت خوب متوجه شدم که وقتی کسی نمی‌خواهد مرا به رسمیت بشناسد باید چگونه با او رفتار کرد. یاد گرفتم که به همان صورت و نسبت من هم مشروعیت و وجود خیلی‌ها را نه تنها به رسمیت نشناسم بلکه هیچ ارزش و اعتباری هم برای‌شان قائل نباشم. فرقی ندارد که آن شخص چه کسی یا کسانی باشد. یاد گرفتم که زمانی که من را تنها گذاشته و نادیده گرفته‌اند من نیز آنها را اصلا نه ببینم نه حتی وجودشان را تاثیر گذار بدانم. یاد گرفتم به هر کس به اندازه‌ی شعور و درک و فهم‌اش احترام گذاشته و افراد بی‌شخصیت و بی‌وجود را از دایره‌ی زندگی‌ام حذف کنم.

▫️پس در پاسخ به آقایان متوهم باید بگویم که خیلی زشت و قبیح است که وقتی من را در این کشور به رسمیت نمی‌شناسید من شما را به رسمیت شناخته و مهر تایید بر جنایت و خونهای پاکی که به زمین ریخته‌اید زده و شما را حمایت کنم. یاد گرفتم که هر چیزی متقابل است ، من از یکسال و نه ماه پیش لباس رزم به تن کرده و سینه به سینه، رخ به رخ، با دست خالی اما قلبی امیدوار به الطاف الهی به جنگی نابرابر رفته و هرگز از مواضع خود و دادخواهی و قصاص قاتلین فرزندم کوتاه نخواهم آمد. پس از گذشت این همه مدت از دادخواهی و عدالت‌خواهی، یک نفر از همین آقایان حتی به فریاد و خواست به حق و حقیقت من گوش نکرده و خود را هم به کوری و کری زده‌اند؛ اما حالا که با امثال من برای سناریوهای ساختگی‌شان نیاز دارند، چپ و راست ، به شعورمان توهین کرده و من را جزو ملت شهیدپرور می‌خوانند.

▫️بله، دقیقا، نسل من و اکنون خودم تاوان‌های سنگینی را برای رسیدن به عدالت واقعی پرداخت کرده‌ایم، اما جز دروغ و دغل‌بازی و خیانت، هیچ ندیدیم. من هم به حرمت همان خونهای پاک شهدا و فرزند شهیدم محمدحسن ترکمان و شأن و منزلت و جایگاه و شعور خودم، ترجیح می‌دهم که هیچ سیستمی را با امضای خودم به رسمیت نشناسم، سیستم من فقط دادخواهی و قصاص قاتلین فرزندان‌مان است. سیستم من، ایجاد عدالت و آزادی و حقوق انسانی است. سیستم من نبود بی‌عدالتی و دروغگویی است. سیستم من ، ریشه‌کن شدن ظالمان و ستمگران و قاتلان و متظاهران و مترسک‌های اعتقادی است. سیستم من حکم خداست که به من یاد داده که در مقابل هیچ ظلمی سکوت نکرده و ظالم‌پروری نکنم. سیستم من بودن آرامش و شادی برای مردم سرزمینم است.

*اینستاگرام نویسنده

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی