امروز:   تیر ۱۴, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
جولای 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
آخرین نوشته ها

نمونه‌ای از تفاوت گذارطلبی و اصلاح‌طلبی

آقای پزشکیان وقتی می‌تواند ادعا کند پاسخی صریح و تضمینی دقیق داده‌است که خطاب به حاکمیت اعلام کنند برای حل این بحران‌ها آمده‌اند و  کتبا تضمین کنند اگر تا سال آینده بحران سبک زندگی را نسبت به امروز بهبود نبخشیدند و یا بحران اینترنت و فیلترینگ را حل نکردند استعفا خواهند کرد.
آن زمان است که می‌توان باور کرد تضمینی که آقای پزشکیان داده‌اند بدور از فرافکنی و صادقانه در خدمت به حل مشکلات مردم است و نه آنچنان که در مناظره تلویزیونی فرمودند صرفا برای کسب رای و سپس اجرای منویات دیگران…./

*****

✍️ مهدی محمودیان

▫️یک کنشگر مدنی و اجتماعی مبتنی بر مطالبه عمومی و بدون توجه به جایگاه و اختیارات ریاست جمهوری در ساختارهای حقوقی و حقیقی می‌گوید آقای پزشکیان اگر رای می‌خواهید باید این شروط را بپذیرید و تضمین کنید. اما پاسخ یک فعال اصلاح‌طلب همانگونه که آقای پزشکیان‌ پاسخ گفتند مبتنی بر توان و اختیارات یک رئیس جمهور محصور  در ساختارهای ج.ا است و نه بیشتر. شاید دروغ نگوید اما می‌داند که این موارد اساسا در حوزه اختیارات او نیست و صرفا می‌تواند تلاشش رو بکند و شاید حتی توان گزارش کردنش را نیز نداشته باشد.

▫️آقای [حسین] جنتی سه بحران جاری کشور را برشمرده‌اند و بدون توجه به محدودیت‌های ساختاری خواهان تضمین اقای پزشکیان، برای ایفای آن است؛ اما در مقابل آقای پزشکیان، صرفا با توجه به اختیارات رئیس جمهور در ساختار ج.ا می‌گوید همه تلاشش را می‌کند. چون می‌داند اساسا در ساختار ج.ا کار بیشتری از او برنمی‌آید.

▫️قدم اولی که مردم ایران با بلوغ فکری و اجتماعی خود برداشتند شروع حرکتی مدنی‌ بود که حاکمیت مجبور شود برای افزایش مشروعیت و حفظ بقای خود این تغییرات را بپذیرد و یا با برداشتن موانع ساختاری(چه موانع حقوقی و چه موانع حقیقی) فردی به نمایندگی از مردم این تغییرات را انجام دهد.

▫️آقای پزشکیان وقتی می‌تواند ادعا کند پاسخی صریح و تضمینی دقیق به این پرسش داده‌است که خطاب به حاکمیت اعلام کنند برای حل این بحران‌ها آمده‌اند و  کتبا تضمین کنند اگر تا سال آینده بحران سبک زندگی را نسبت به امروز بهبود نبخشیدند و یا بحران اینترنت و فیلترینگ را حل نکردند استعفا خواهند کرد.

▫️آن زمان است که می‌توان باور کرد تضمینی که آقای پزشکیان داده‌اند بدور از فرافکنی و صادقانه در خدمت به حل مشکلات مردم است و نه آنچنان که در مناظره تلویزیونی فرمودند صرفا برای کسب رای و سپس اجرای منویات دیگران.

 

۱۲ تیر ۱۴۰۳

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی