امروز:   شهریور ۲۸, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
سپتامبر 2024
د س چ پ ج ش ی
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
آخرین نوشته ها

بازداشت آریا یوسفی فرزند فاطمه داوند توسط نیروهای امنیتی پس از دیپورت از ترکیه

آریا یوسفی، فرزند فاطمه داوند زندانی سیاسی سابق و از بازداشت‌شدگان آبان ۹۸ که به تازگی در معرض خطر دیپورت به ایران قرار گرفته بود، توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران بازداشت و به اداره اطلاعات ماکو منتقل شده است….،/

****

براساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، شامگاه سه‌شنبه ۲۳ مردادماه ۱۴۰۳ (۱۳ آگوست ۲۰۲۴)، آریا یوسفی، ۱۸ ساله و اهل بوکان توسط کشور ترکیه به نیروهای امنیتی ایران تحویل داده شد و توسط این نیروها در مرز ماکو بازداشت و به اداره اطلاعات این شهر منتقل شد.

به گفته یک منبع نزدیک به خانواده یوسفی، آریا تاکنون هیچ تماسی با خانواده‌اش نداشته و تنها از اطلاعات ماکو با خانواده وی تماس گرفته شده و اعلام کرده‌اند که در بازداشتگاه اطلاعات ماکو محبوس است.

قابل ذکر است که، آریا یوسفی شامگاه سه‌شنبه همراه با مادرش فاطمه داوند، از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ۹۸ و شمار دیگری از فعالین سیاسی از طریق مرز بازرگان به ایران دیپورت شدند و آریا توسط نهادهای امنیتی بازداشت و مادرش موفق به فرار شده بود.

آریا یوسفی در ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۰ و در حالیکه تنها ۱۵ سال سن داشت، با توسل به خشونت و بکارگیری ضرب و شتم در یکی از مکانهای عمومی بوکان بازداشت و به زندان مرکزی ارومیه منتقل شده و بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۵ ماه حبس تعزیزی محکوم شده بود.

 

۲۷ مرداد

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی