امروز:   شهریور ۲۸, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
سپتامبر 2024
د س چ پ ج ش ی
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
آخرین نوشته ها

وزیر تحصیلات عالی طالبان : دانشگاه و مدارس را برای زنان باز نمی‌کنیم

هنوز شرایط مهیا نیست !
یک مقام ارشد سازمان ملل روز یکشنبه گفت که فرمان طالبان مبنی بر ممنوعیت شنیدن صدا و دیدن چهره زنان در انظار عمومی، چشم‌انداز ناراحت کننده‌ای را درباره آینده افغانستان به تصویر می‌کشد…./

****

خانم رزا اوتونبایوا که ریاست نمایندگی سازمان ملل در افغانستان را برعهده دارد، گفت که این قوانین «محدودیت‌های غیرقابل تحمل» که بر حقوق زنان و دختران وضع شده را گسترش می‌دهد، چراکه حتی شنیدن صدای یک زن در خارج از خانه، نقض قوانین محسوب می‌شود.

دولت طالبان افغانستان چهارشنبه گذشته اولین مجموعه قوانین این کشور را با موضوع نهی از منکر و امر به معروف منتشر کرد که الزام به پنهان کردن چهره، بدن و صدای زنان در خارج از خانه بخشی از آن است.

به گزارش خبرگزاری‌ها او در گزارش عملکرد یک‌ساله وزارت تحصیلات عالی گفت هنوز شرایطی مهیا نشده که دروازه دانشگاه و مکتب ( مدرسه)را به روی زنان باز کنند.

او گفت تکرار این سوال و توجه خاص نمایندگان جامعه بین‌المللی به آموزش زنان «شک برانگیز» است در حالیکه «چارچوب شریعت و نظام صد در صد اسلامی به خواست و تقاضای مردم نیست، نیاز به تحقیق و معلومات زیاد و تصمیم‌گیری دارد و تصمیم فوری در این مورد فعلا ممکن نیست.»

در همین حال سازمان ملل می‌گوید به ریچارد بنت، گزارشگر ویژه حقوق بشر این سازمان گفته شده که حکومت طالبان دیگر او را نمی‌پذیرد.

آقای بنت گفته بود که رفتار حکومت طالبان در مورد زنان می‌تواند مصداق «جنایت علیه بشریت» شمرده شود.

آقای بنت تاکنون سه گزارش تفصیلی در مورد وضعیت حقوق بشر افغانستان تحت حکومت طالبان به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه کرده است.

۵ شهریور ۱۴۰۳

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی