امروز:   شهریور ۲۹, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
سپتامبر 2024
د س چ پ ج ش ی
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

صدف حیدری و شقایق اکبری به محرومیت از تحصیل محکوم شدند

در دولت وفاق ملی محرومیت از تحصیل ادامه دارد
مسئولان انضباطی دانشگاه‌های تبریز و تربیت مدرس تهران دو دانشجوی این دانشگاه‌ها به نام‌های صدف حیدری و شقایق اکبری را به ترتیب به دو و چهار نیمسال محرومیت از تحصیل محکوم کردند…./

****

به گزارش کانال «دانشجویان متحد» صدف حیدری، دانشجوی ورودی ١۴٠٠ دانشگاه تبریز به اتهام نشر یک شعر در استوری اینستاگرام همزمان با روز مرگ ابراهیم رئیسی به دو نیمسال محرومیت از تحصیل محکوم شد.
بر اساس این گزارش، روز پس از مرگ رئیسی، ساعت ۹ شب با خانواده‌ی او تماس گرفتند و اعلام کردند که به دستور رئیس دانشگاه تبریز حیدری را از خوابگاه و دانشگاه اخراج کرده و او همان ساعت باید خوابگاه را تخلیه کند.
این اقدام‌ها درحالی بود که هنوز هیچ پرونده‌ای در کمیته انضباطی برای این دانشجو تشکیل نشده و حکمی نیز صادر نشده بود. نیرو‌های حراست دانشگاه تبریز با تهدید و توهین و ضبط کارت دانشجویی به او اعلام کرده بودند نهایتا تا صبح خوابگاه را تخلیه کند.
شقایق اکبری، دانشجوی دکتری جامعه‌شناسی سیاسی دانشگاه تربیت مدرس و دبیر اسبق انجمن علمی دانشجویی جامعه‌شناسی این دانشگاه نیز با اتهام «ارتکاب اعمالی بر ضد نظام جمهوری اسلامی در فضای مجازی» به چهار ترم محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات محکوم شد.
به گزارش شبکه شرق، مستندات این حکم تصاویری از یک پست و چند استوری اینستاگرام منتسب به او بوده است. در این پرونده همچنین به مصاحبه‌ی این دانشجو با روزنامه‌ هم‌میهن‌ اشاره شده که در گزارشی با عنوان «دادگاه‌های دانشگاهی» در ۲۰ آذر ۱۴۰۲ به چاپ رسیده است و در آن از وضعیت امنیتی حاکم بر دانشگاه‌ و برخوردهای نیروهای حراست با دانشجویان و رویه‌های کمیته‌های انضباطی انتقاد شده است.
این دانشجو پیشتر هم در پرونده‌ دیگری بنا به رأی کمیته‌ی انضباطی دانشگاه، در سال آموزشی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ به مدت ۱۲ ماه از تحصیل محروم شده بود.

 

۲۱ شهریور ۱۴۰۳

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی