امروز:   شهریور ۲۹, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
سپتامبر 2024
د س چ پ ج ش ی
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

کشته شدن ۶ کارمند اونروا در حمله اسرائیل به یک مدرسه در غزه

به گفته سازمان ملل در پی حمله نیروهای اسرائیلی به مدرسه‌ای در غزه شش کارمند سازمان اونروا کشته شدند. مقامات حماس می‌گویند ۱۸ تن در این حمله جان باخته‌اند. دبیرکل سازمان ملل رویدادهای غزه را “غیر قابل قبول” خواند…./

*****

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل پنجشنبه ۱۲ سپتامبر (۲۲ شهریور) با انتشار پیامی از کشته شدن از شش کارمند آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک، اونروا، در پی حمله‌ نیروهای اسرائیلی به یک مدرسه خبر داد.

مدرسه “الجونی” که در اردوگاه نصیرات واقع است و از سوی سازمان اونروا به عنوان اقامتگاه و سرپناهی اضطراری استفاده می‌شود، چهارشنبه ۱۱ سپتامبر (۲۱ شهریور) هدف حمله نیروهای اسرائیلی قرار گرفت.

گوترش در پیام خود در شبکه اکس (توییتر سابق) نوشت: «آنچه در غزه اتفاق می‌افتد غیر قابل قبول است. شش تن از کسانی که [در جریان این حمله] کشته شده‌اند، همکاران ما در سازمان اونروا هستند.»

دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: «نقض شدید حقوق بشردوستانه بین‌المللی باید فورا پایان یابد.»

اونروا نیز اعلام کرد، کشته شدن این تعداد از کارکنان این سازمان طی تنها یک حمله تا کنون سابقه نداشته است. اونروا در پیامی در شبکه اکس خاطر نشان کرد، مدرسه‌ای که هدف حمله نیروهای اسرائیلی قرار گرفته سرپناه حدود ۱۲ هزار آواره که اکثر آنها زن و کودک هستند، بوده است.

این سازمان افزود که ارتش اسرائیل از آغاز جنگ در غزه تا کنون پنج بار به این مدرسه حمله کرده است.

۲۳ شهریور ۱۴۰۳

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی