امروز:   شهریور ۳۱, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
سپتامبر 2024
د س چ پ ج ش ی
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

جمعی از زنان فعال داخل کشور: صدایمان هستید، صدایتان خواهیم ماند

درود بر زنان زندان اوین و سایر زندان‌های ایران که چه زیبا جسارت را معنا کرده‌اند و در فضای سختی‌های زندان، شکنجه، اعدام و رذالت‌های موجود، بر اهداف آزادی‌خواهی و عدالت‌جویانه‌ی خود ایستادگی می‌کنند و بدون یاس و خستگی، شجاعانه زندان را به نقطه عطفی در تاریخ مبارزات زنان ایران بدل نموده‌اند‌…../

*****

آنان به‌درستی پی‌برده‌اند که پس از خیزش زن، زندگی، آزادی شرایط جامعه به قبل باز نمی‌گردد و در همگامی با سایر زنان، زندان را به کانون مبارزات خود تبدیل کرده‌اند. اوین و سایر زندان‌های ایران اینک تبلور صدای جنبش زن، زندگی، آزادی و قلب تپنده‌ی اعتراضات جنبش است، جنبشی که به‌رغم سرکوب‌های وحشتناک، زنده و جاری است و راه خود را به اشکال مختلف و متفاوت ادامه می‌دهد. از اعتراضات خیابانی کارگران، پرستاران، بازنشستگان و … تا مقاومت خانواده‌های دادخواه و به‌ویژه حضور گسترده‌ی زنان که رنگین کمان گیسوان عصیانگر‌شان، خیابان‌های شهر را رنگ زندگی بخشیده‌است.

زنان زندانی در اوین، قزل‌حصار، گوهردشت و زندان‌ها‌ی گوشه‌گوشه‌ی ایران، راسخ و پی‌گیر، حرکت‌های اعتراضی به اعدام را که از قبل آغاز شده بود و در خیزش «زن، زندگی، آزادی» گسترده‌تر و پررنگ مطرح شد، با کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام»، تداوم بخشیده و آن‌را با قدرت و استحکام بیشتر به عمق جامعه تسری داده‌اند. آنان پای در راه رهایی گذاشته و بهای آن را با جان، آزادی و زندگی خود می‌پردازند.

ما جمعی از زنان فعال داخل کشور و هم‌بندان زنانِ زندانی در زندان بزرگ ایران، ضمن حمایت همه جانبه از این زنان و مبارزاتشان، در هر شرایطی، تمام قد در کنار آنان ایستاده‌ایم و تا رسیدن به جامعه‌ای عاری از هرگونه تبعیض جنسیتی، طبقاتی، نژادی، قومی، دینی، گونه‌ای و …در کنار هم به مبارزه، ادامه خواهیم داد.

جمعی از زنان فعال داخل کشور

شهریور ۱۴۰۳

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی