امروز:   شهریور ۳۱, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
سپتامبر 2024
د س چ پ ج ش ی
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

«تشکیلات دموکراتیک زنان ایران»: جنگ های تجاوزکارانه در خدمت منافع امپریالیسم و صنایع نظامی اند

به مناسبت ۲۱ سپتامبر روز جهانی صلح
عکس های خونین کودکان و جان باختگان فلسطینی، غیرنظامیان بی گناه، قربانیان مظلوم دولت افراطی و نژادپرست اسرائیل در رسانه ها چنان عادی شده است که رسانه های امپریالیستی ترجیح می دهند دیگر به طور منظم از آن ها گزارش ندهند.. در سودان گزارش شده که بیش از ۴۰۰۰ زن جوان، قربانی جنایت های جنسی خشونت آمیز شده اند وشبه نظامیان “آر اس اف” بیش از ۱۷۰ کودک و زن جوان را به بردگی جنسی گرفته اند…../

*****

سازمان ملل متحد روز ۲۱ سپتامبر مصادف با ۳۱ شهریور را روز جهانی صلح اعلام کرده‌است.

این روز اولین بار در سال ۱۹۸۱ توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شد و از سال ۲۰۰۱ به عنوان روز عدم خشونت و آتش بس نامگذاری شده است.

در آستانه ی سالگرد این روز ما همچنان شاهد جنگ‌های فاجعه‌بار و حمله ی نظامی به مردم بیگناه در خاورمیانه، آفریقا و اروپا هستیم؛ جنایات بی رحمانه ی رژیم دست راستی و استعمارگراسرائیل علیه مردم غزه وارد یازدهمین ماه خود شده است. در طول این مدت، مردم جهان با وحشت و انزجار شاهد جنایت های نتانیاهو و کابینه جنگ افروز و نژادپرست او علیه مردم بی گناه غزه بوده اند. جنایتی که با حملات هوایی و قطع آب، غذاو برق توسط دولت اشغالگر اسرائیل آغاز شد، تا کنون جان بیش از ۴۰۰۰۰ نفر از مردم غزه را گرفته است. به علاوه تخمین زده می شود هزاران نفر زیر آوار ساختمان ها مدفون شده باشند در حالی که مناطق مسکونی و تا سیسات زیر بنایی و بهداشتی نابود شده اند. به اضافه دولت جنایتکار نتانیاهو مردم فلسطین را به مرگ از گرسنگی و مصایب ناشی از شیوع امراضی مانند فلج اطفال محکوم کرده است. ارتش اسراییل با قتل سه گروگان اسراییلی که تلاش کرده بودند خود را به ارتش تسلیم کنند نشان داد که ادعای مقامات اسراییل مبنی بر این که این حملات وحشیانه به مردم و کودکان بی گناه فلسطین برای آزادی گروگان هایی که در ۶ اکتبر اسیر شدند انجام می شود، تنها دروغی بیش نیست. در عین حال حمایت بی‌قید و شرط رئیس‌ جمهور آمریکا ، نخست‌وزیر بریتانیا و همچنین رهبران اروپا، نشان داده است که ادعاهای رهبران غربی درباره حقوق بشر، و قوانین بین‌المللی فقط برای ظاهر سازی و ژست های دروغین می باشد . این نظریه که حماس یک سازمان تروریستی است و اسرائیل حق دفاع از خود را دارد، تنها به قصد خاموش کردن فریادهای اعتراض افکار عمومی و وجدان بیدار جهانیان است. صدها نفر کشته شده در کرانه باختری و افزایش حملات شهرک نشینان به فلسطینی ها و غصب خانه ها و زمین های آن ها، مرحله ی جدیدی از عملیات جنایتکارانه نتانیاهو است که در حین سکوت مشمئزکننده ی حامیان امپریالیستی اش صورت می گیرد.

عکس های خونین کودکان و جان باختگان فلسطینی، غیرنظامیان بی گناه، قربانیان مظلوم دولت افراطی و نژادپرست اسرائیل در رسانه ها چنان عادی شده است که رسانه های عمده ای مانند بی بی سی ترجیح می دهند دیگر به طور منظم از آن ها گزارش ندهند. ادعای نتانیاهو مبنی بر اینکه هدف از جنگ غزه برای شکست دادن حماس و بازگرداندن گروگان‌های اسرائیلی ربوده شده در ۶ اکتبر، بوده است، تنها با هدف طولانی‌تر کردن حکومت نخست‌وزیر و دوری از پرونده‌های دادگاهی که در انتظار اوست می باشد.

نیروهای اشغالگر اسرائیل همچنان بازماندگان بی خانمان شده ی این حملات بیرحمانه را هر چند یک بار مجبور می کنند در مکان های جدید پناه گیرند. صد ها نقراز این پناهندگان که چندین بار از محل خود آواره شده اند همچنان زیر حملات ارتش جنایت کار اسراییل در محل های جدید و به اصطلاح امن، جان خود را از دست داده اند. تحمیل گرسنگی و بیماری های تازه و در حال گسترش شامل مجروحان جنگی و معلولان نیز میشود. این استراتژی اسرائیل خود به تنهایی جنایت جنگی است. شیوع فاجعه بار بیماری فلج اطفال باعث شده تا سازمان ملل برای برخی نقاط اقدام به اجرای واکسیناسیون نماید. اخبار مرگ کودکان ناشی از گرسنگی همچنان در حال افزایش است. (الجزیره ۰۷/۰۹/۲۰۲۴)

یکی دیگر از اهداف خطرناک دولت نژاد پرست نتانیاهو گسترش جنگ در منطقه خاور میانه و خصوصا بسط آن به لبنان و ایران است. ترور شخصیت های سیاسی فلسطینی ، بمباران سفارت ایران در دمشق، و ترور رهبر حماس در تهران، از جمله عملیات تروریستی دولت اسراییل برای کشاندن دیگر کشورهای منطقه به درگیری نظامی گسترده است که با حمایت دولت های امریکا و اروپا سازماندهی میشود. موج اخیر انفجار پیجر ها در لبنان در روزهای ۱۷ و ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۴ که در آن حد اقل ۱۴ نفر کشته و بیش از ۲۸۰۰ نفر مجروح شدند همین هدف را دنبال میکند. افزون بر جنایات جنگی در غزه هرروزه در کرانه باختری شهرک نشینان صهیونیست هر چه بیشتر زمین های فلسطینیان را با حمایت ارتش اسرائیل غصب می کند.

حتی کیفرخواست آن توسط دادگاه کیفری بین المللی جریان اسلحه به این کشور را متوقف نکرده است، که نشانه روشنی از حمایت رهبران دست راستی جهان از اقدامات وحشیانه اسرائیل است. تصمیم اخیر دولت بریتانیا که در انتخابات ماه ژوئن امسال به قدرت رسید، مبنی بر ممنوعیت صادرات تسلیحات خاص به اسرائیل، نشانه فشار افکار عمومی و نیروهای مترقی بین المللی و مردم بریتانیا است. با این وجود، گزارش شده است که این ممنوعیت تنها ۳۰حدود میلیون پوند از مجموع حدود۳۰۰ میلیون پوند فروش تسلیحات به اسرائیل را شامل می شود. فروش تسلیحات مدت هاست به عنوان بخش مهمی از درآمد کشور صادرکننده و صنعت تسلیحاتی که در آن نمایندگی می شود (در این جا بریتانیا) ، درآمده است.

جنگ اوکراین

جنگ امپریالیسم خواسته اوکراین که در فوریه ۲۰۲۲ با حمله روسیه به اوکراین آغاز شد، تاکنون صدها کشته و آواره شدن تعداد زیادی از مردم بیگناه را به دنبال داشته است. فرانسه، آلمان و انگلیس روز سه‌شنبه ۲۰ شهریور در بیانیه‌ای مشترک، ایران را به دلیل ارسال موشک به روسیه تحریم کردند.

دورویی امپریالیسم و خشم آن ها از کشتار مردم بی گناه در اوکراین، همزمان سکوتشان در قبال کشته شدن بیش از ۴۰۰۰۰ فلسطینی در غزه توسط ارتش اسرائیل بطور بارزی خود را نشان می دهد. بنا به گزارش ها حمایت نظامی و سیاسی غرب از اوکراین سبب استفاده از تجهیزات پیشرفته نظامی برای تهاجم این کشور به منطقه کورسک بوده است. حملات روسیه به زیرساخت های اوکراین همچنان بر تلفات این جنگ می افزاید.

رهبران این کشورها برای نابودی سرزمین ها ومرگ فاجعه بار هزاران مردم بیگناه دلسوزی نمی کنند. این بسان شعار خانمانسوز “جنگ، جنگ تا پیروزی” ولی فقیه است که ما در تاریخ نه چندان دور خود تجربه کرده ایم. استراتژی امپریالیسم و ناتو برای شکست نظامی روسیه از راه ارسال هر چه بیشتر تسلیحات نظامی به اوکراین، در حالی که حل بحران از طریق گفتگوهای صلح را مختل می کند، در عین حال خطر جنگ جهانی سوم را افزایش داده است.

.

فاجعه جنگ و ویرانی در سودان

در سال گذشته ما همچنین شاهد وقایع اسفناکی در سودان بودیم. ثمره ی کودتایی که با هدف شکست انقلاب نیروهای دموکراتیک و میهن پرست و با هدف بازگرداندن رژیم اخوان المسلمین در سودان به وقوع پیوست.

فاجعه ای که از آوریل ۲۰۲۳ بر سر سودان آمد، و با مقابله ی ارتش با “آر اس اف RSF” (گروه نظامی “نیروی پشتیبانی سریع” که از جمله در لیبی و در حمله ی عربستان سعودی به یمن نقش داشته) ادامه یافت، فاجعه دیگری از جنگ های امپریالیستی و نیابتی است که دولت ها و گروه های گوناگونی در آن سهیم می باشند. گفته می شود که گروه «برهان» پهباد از ایران و تانک و هلیکوپتر از ترکیه دریافت می کند. در حالی که ارتش ویژه ی اوکراین از ارتش سودان در مقابل “آر اس اف” و کمپانی نظامی خصوصی “واگنر” که مرتبط به روسیه است، حمایت میکند. در عین حال گروه “آر اس اف” کمک نظامی هنگفتی از امارات متحده ی عربی دریافت می کند و ازکشور مالی، نیجر، و از میان گروه های هوادار ژنرال هفتر در لیبی سربازگیری می کند. این دخالت های خارجی به جنگ هر چه بیشتر دامن میزنند.

سازمان ملل تعداد قربانیان فاجعه سودان را تا فوریه ۲۰۲۴ بین ۱۳۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ نفر اعلام کرده است. به اضافه ده ها هزار نفردر استان الجزریه به قتل رسیده اند. تعداد مجروحان ازماه آوریل ۲۰۲۳ حدود صد هزار نفر تخمین زده شده است. با توجه به تخریب بیش از ۷۰ درصد بیمارستان ها، بیماری هایی مانند وبا نیز جان مردم را به خطر انداخته است.

گرسنگی در مناطق در گیر جنگ گسترش یافته است. بیش از نه و نیم میلیون نفر آواره شده اند. گزارش شده که بیش از ۴۰۰۰ زن جوان، قربانی جنایت های جنسی خشونت آمیز شده اند وشبه نظامیان “آر اس اف” بیش از ۱۷۰ کودک و زن جوان را به بردگی جنسی گرفته اند. گفته میشود که “آر اس اف” مسئول اکثر جرم ها ست؛ مانند قتل عام مردم و خشونت جنسی. ارتش عادی و اخوان المسلمین نیز در ارتکاب جنایات سهم داشته اند. سازمان ملل متحد و سازمان های حقوق بشر این جنایت ها را در ردیف جرایم جنگی و نسل کشی ارزیابی کرده اند.

مثل همیشه ما در تمام این جنگ های خانمانسوز شاهد تلفات جانی فراوان خصوصا در بین زنان و کودکان و تخریب گسترده منابع طبیعی و انسانی بوده ایم . جنگ های تجاوزکارانه در خدمت منافع امپریالیسم و صنایع نظام اند. جنگ طلبان همواره در پی بسط دامنه ها ی جنگ ها هستند. نیروهای مترقی و مردمی باید رهبران دولت های کشور خود را مجبور کنند که در قبال جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت پاسخگو باشند.

عکس بالا: زنان و کودکان آواره شده فلسطینی در خان یونس در جنوب نوارغزه

تشکیلات دموکراتیک زنان ایران

۲۰ سپتامبر ۲۰۲۴/ ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

برگرفته ار سایت « تشکیلات دموکراتیک زنان ایران»

۳۰ شهریور ۱۴۰۳

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی