امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

اجرای قانون دستمزد برابر برای زنان و مردان در ایسلند

Islandایسلند اولین کشوری است که در آن پرداخت “دستمزدِ برابر” به زنان و مردان به شکل قانونی اجرا می‌شود و به موجب این قانون از این پس در این کشور پرداخت حق‌الزحمه بیشتر به مردان نسبت به زنان غیرقانونی خواهد بود

 

 

***

 

 

به گزارش مهرخانه، به نقل از ایسنا، بر اساس قانونی که در روز دوشنبه، اولین روز از سال ۲۰۱۸ میلادی تصویب شد، ایسلند به عنوان اولین کشور در جهان، قانون برابرسازی پرداخت دستمزد به زنان و مردان را اجرایی کرد.

به موجب این قانون، سازمان‌های دولتی و شرکت‌هایی که حداقل ۲۵ کارمند دارند باید مجوز دولتی از سیاست‌های پرداخت حقوق برابر را دریافت کرده و در صورت عدم اثبات پرداخت دستمزد برابر به کارمندان زن و مرد خود با جریمه مواجه خواهند شد.

یک عضو هیئت مدیره انجمن حقوق زنان ایسلند در این باره گفت: ما طی دهه‌های گذشته قانونی داشتیم که بر لزوم پرداخت دستمزد برابر به زنان و مردان تاکید می‌کرد اما با این وجود هنوز تفاوت در پرداختی‌ها وجود داشت. در قانون جدید اما مکانیسمی وجود دارد که هر کاری که در شرکت‌ها و سازمان‌ها انجام می‌شود بررسی می‌کند و پس از اثبات برابری پرداخت دستمزد، مجوز دولتی برای آنها صادر می‌شود.

به گزارش الجزیره، دولت ایسلند قصد دارد شکاف جنسیتی در پرداخت دستمزد در این کشور تا سال ۲۰۲۰ میلادی به طور کامل از بین برود.

۱۶ دی ۱۳۹۶

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی