امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

۷۸ درصد آلمانی‌ها خواهان حضور زنان در موقعیت‌های کلیدی‌اند

نظرسنجی یاد شده نشان می‌دهد که از هر ۱۰ آلمانی نه نفر معقتدند زنان باید در ادارات، شرکت‌ها، دانشگا‌ه‌ها و دستگاه قضایی، در رده‌های بالا به کار گرفته شوند. ۹۲ درصد از پرسش شوندگان زن و ۷۷ درصد پرسش‌شوندگان مرد که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند بر این باورند که زنان باید حضور گسترده‌تری در احزاب و دولت داشته باشند./

*****

بنا به گزارش دویچه وله اکثریت بزرگی ازمردم آلمان موافق نقش قوی‌تر زنان در صحنه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی‌کشورشان هستند. بر اساس یک نظرسنجی تازه ۷۸ درصد جامعه می‌خواهد زنان در موقعیت‌های کلیدی مسئولیت بالاتری بر عهده گیرند.

انستیتوی پژوهشی کانتر انمید متعلق به بنیاد کنراد آدناوئر (نزدیک به حزب دمکرات مسیحی آلمان) دست به یک نظرسنجی گسترده درباره نظر شهروندان آلمانی پیرامون نقش زنان در جامعه زده است.

نتایج این نظرسنجی که روز چهارشنبه اول آبان (۲۳ اکتبر) در روزنامه دی ولت منتشر شده، نشان می‌دهد که اکثریت بزرگی، یعنی ۷۸ درصد مردم این کشور موافق سهم بیشتر زنان در موقعیت‌های کلیدی در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی هستند.

نظرسنجی یاد شده نشان می‌دهد که از هر ۱۰ آلمانی نه نفر معقتدند زنان باید در ادارات، شرکت‌ها، دانشگا‌ه‌ها و دستگاه قضایی، در رده‌های بالا به کار گرفته شوند. ۹۲ درصد از پرسش شوندگان زن و ۷۷ درصد پرسش‌شوندگان مرد که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند بر این باورند که زنان باید حضور گسترده‌تری در احزاب و دولت داشته باشند.

از حضور زنان در ارتش استقبال کم‌تری شده است. در این مورد تنها ۵۷ درصد پرسش‌شوندگان خواستار نقش بیشتر زنان در موقعیت‌های بالای نظامی شده‌اند.

نظرها در مورد سهمیه اختصاصی زنان در مجلس آلمان نیز متفاوت بوده است. ۴۹ درصد موافق این هستند که دولت سیاست‌هایی برای سهمیه اختصاصی نمایندگان زن در پارلمان آلمان در پیش گیرد، ۴۶ درصد مخالف‌اند و پنج درصد نظر خاصی ندارند. این نظرسنجی از ۱۸ سپتامبر تا هفتم اکتبر به شکل تماس تلفنی و با پرسش از ۲۰۴۰ نفر انجام شده است.

۲ آبان ۹۸

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی