امروز:   تیر ۱۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
ژوئن 2024
د س چ پ ج ش ی
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
آخرین نوشته ها

نتیجۀ یک تحقیق: پسرها در ریاضی از دخترها بهتر نیستند

نتایج تحقیقات دانشگاه زوریخ سوئیس در مطالعه‌ای نشان می‌دهد که برخلاف تصور عموم، پسران در ریاضی بهتر از دختران نیستند؛ اما به‌دلیل یک مکانیزم شناختی، اعتماد‌به‌نفس بیشتری در این موضوع دارند…./

****

🔹این موضوع سبب شده که طبق تحقیقات میانگین دانش‌آموزان دختر دوره‌ٔ متوسطه نسبت به هم‌سالان پسر خود، اعتمادبه‌نفس کمتری در توانایی‌های ریاضی خود داشته باشند. در حالی‌که هیچ تفاوت قابل‌توجهی بین عملکرد دختران و پسران در درس ریاضی یافت نشده است.
🔹این شکاف در اعتمادبه‌نفس در ریاضی پیامدهای گسترده‌ای دارد؛ درک فرد از توانمندی‌هایش بر انتخاب‌های تحصیلی و شغلیِ او تأثیر می‌گذارد و جوانان موضوعات دانشگاهی و حرفه‌هایی را انتخاب می‌کنند که احساس می‌کنند در آن‌ها استعداد دارند.

این مطالعه داده‌های مربوط به ۸۸۱۲ فرد در ۳۵۸ کلاس درس را مورد بررسی قرار داد. همانطور که انتظار می رفت، اصلی‌ترین پیش‌بینی کننده اعتماد به نفس در ریاضی، نمرات فردی ریاضی است. در حالی که دختران نمراتشان را مبنای ارزیابی خود قرار می‌دادند، پسرانی که نمرات پایین‌تر از حد متوسط داشتند، همچنان بر این باور بودند که در ریاضی خوب هستند.

🔹در نتیجه زنان در رشته‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی (STEM) در سطح دانشگاه و مشاغل پردرآمد این حوزه کم‌تر حضور پیدا می‌کنند./ عصر ایران

۲۸ خرداد ۱۴۰۳

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی