امروز:   تیر ۱۲, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
جولای 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
آخرین نوشته ها

عاطفه رنگریز بازداشت و به زندان شاهرود منتقل شد

در تداوم اذیت و آزار و پرونده‌سازی علیه فعالان مدنی عاطفه رنگریر، فعال حقوق زنان شنبه ۹ تیر، پس از مراجعه به شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب دامغان بازداشت شد. او در روزهای گذشته عاطفه رنگریز در صفحه‌ی اینستاگرامش از پرونده‌سازی جدید وزارت اطلاعات علیه او با اتهام «تشکیل گروه» خبر داده و اعلام کرده بود که تا کنون از این اتهام، هیچ گونه اطلاعی نداشته است…/

****

پیش از این دستگاه قضایی حکومت ایران علیه عاطفه رنگریز پرونده جدیدی را با اتهامات «تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب در جهت تشویش اذهان عمومی و تشکیل گروه به قصد برهم زدن امنیت ملی» گشوده است. در ابلاغیه‌ صادر شده از سوی شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب دامغان به عاطفه رنگریز مهلت پنج روز داده شده تا خود را به شعبه مذکور معرفی کند در غیر این‌ صورت با حکم جلب مواجه خواهد شد.

در روزهای گذشته عاطفه رنگریز در صفحه‌ی اینستاگرامش از پرونده‌سازی جدید وزارت اطلاعات علیه او با اتهام «تشکیل گروه» خبر داده و اعلام کرده بود که تا کنون از این اتهام، هیچ گونه اطلاعی نداشته است.

او صبح روز شنبه ۹ تیر خبر داده بود که قرار است همین امروز به دادگاه مراجعه کند.

عاطفه رنگریز را اواخر آبان سال گذشته بابت اتهامات «تبلیغ علیه نظام، تشویق و ترغیب مردم به اعتراض و درگیری، همکاری با گروه‌ها و رسانه‌های معاند نظام» به جریمه نقدی و مجازات تکمیلی محکوم کردند، اما تسلیم به رای او به‌دلیل اعتراض دادستان رد شد.

نیروهای امنیتی ۱۹ شهریور ۱۴۰۲، عاطفه رنگریز را در دامغان بازداشت و به اداره اطلاعات سمنان منتقل کردند. پس از چند روز بی‌خبری از وضعیت او و گذراندن بازجویی در اداره اطلاعات، عاطفه رنگریز به زندان شاهرود منتقل شد.
این کنشگر حقوق زنان که پس از انتقال‌های پیوسته به اداره اطلاعات سمنان، زندان سمنان و زندان شاهرود، مورد کارشکنی‌های فراوان نهاد قضایی در روند تودیع وثیقه خود قرار گرفت، دست به اعتصاب غذای تر زد. او سپس شنبه ۲۹ مهر۱۴۰۲ به قید وثیقه از زندان آزاد شد.

۱۰ تیر ۱۴۰۳

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی