امروز:   شهریور ۲۴, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
سپتامبر 2024
د س چ پ ج ش ی
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
آخرین نوشته ها

اسرائیل در حمله به اردوگاهی نزدیک خان یونس دست‌کم ۷۱ نفر را کشت

براساس گزارش وزارت بهداشت غزه، در پی حمله‌ هوایی اسرائیل در روز شنبه ۱۳ ژوئیه / ۲۳ تیر به یک منطقه‌ بشردوستانه در نوار غزه، حداقل ۷۱ فلسطینی کشته و دست‌کم ۲۸۹ نفر نیز در این حمله زخمی شده‌اند. اسرائیل ادعا کرد که هدف این حمله محمد ضیف، رئیس نظامی حرکت مقاومت اسلامی (حماس) بوده است…

***

 

حماس در بیانیه‌ای گفت که ادعاهای اسرائیل مبنی بر هدف قرار دادن رهبران این گروه نادرست و صرفاً در جهت توجیه حمله است.

ارتش اسرائیل می‌گوید این حمله علاوه بر ضیف، رافا سلامه، فرمانده تیپ خان یونس حماس، را نیز هدف قرار داده است. اسرائیل مدعی شد که آنها «دو نفر از مغزهای متفکر حمله‌ی ۷ اکتبر» بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ضیف تاکنون از هفت تلاش اسرائیل برای ترور جان سالم به در برده است، که آخرین بار آن در سال ۲۰۲۱ بود. او دهه‌ها در صدر لیست تحت‌تعقیب‌های اسرائیل قرار داشته است. اسرائیل ضیف را مسئول مرگ ده‌ها اسرائیلی در بمب‌گذاری‌های انتحاری می‌داند.

وزارت بهداشت غزه همچنین گفت که دست کم ۲۸۹ نفر نیز در این حمله زخمی شده‌اند، که همراه با دست‌کم ۷۱ کشته بیشترین تلفات در هفته‌های اخیر بوده است.

این حمله به منطقه‌ی المواصی در خان‌یونس در مرکز نوار غزه صورت گرفت. المواصی یک منطقه‌ی بشردوستانه‌ی تعیین‌شده بود که ارتش اسرائیل بارها از فلسطینیان خواسته بود پس از صدور دستورات تخلیه از مناطق دیگر به آنجا بروند.

ارتش اسرائیل با انتشار عکس‌های هوایی از این محل مدعی شده که «تروریست‌ها بین غیرنظامیان پنهان شده‌اند.» رویترز نوشته که نتوانسته صحت این عکس‌ها را تأیید کند.

یک مقام نظامی اسرائیلی در نشست خبری آنلاین به خبرنگاران گفته بود که این منطقه یک مجتمع چادری نبود، بلکه یک پایگاه عملیاتی بود که توسط حماس اداره می‌شد و چندین نیروی مسلح دیگر نیز در آنجا حضور داشتند و از ضیف محافظت می‌کردند. این مقام می‌گوید هنوز معلوم نیست که ضیف کشته شده است یا نه.

بسیاری از زخمی‌شدگان در این حمله به بیمارستان ناصر در خان‌یونس منتقل شدند. مسئولان بیمارستان می‌گویند این بیمارستان به شدت تحت فشار قرار گرفته و به دلیل شدت حمله‌های اسرائیل و کمبود شدید تجهیزات پزشکی «دیگر قادر به کار کردن نیست.»

سامی ابو زهری، از رهبران حماس به رویترز گفت که همه‌ی کشته‌شدگان این حمله غیرنظامی هستند.

در ماه مارس، اسرائیل اعلام کرد که مروان عیسی، معاون ضیف، را کشته است. حماس از آن زمان تاکنون مرگ عیسی را تأیید یا تکذیب نکرده است.

در حمله‌ی دیگر اسرائیل به نمازخانه‌ی یک اردوگاه آوارگان در غرب شهر غزه نیز دست‌کم ۱۰ فلسطینی کشته شدند.

نیروهای مسلح تحت رهبری حماس در حمله‌ای به جنوب اسرائیل در ۷ اکتبر ۲۰۲۳، ۱۲۰۰ نفر را کشتند و بیش از ۲۵۰ نفر را به گروگان گرفتند. اسرائیل از آن زمان تاکنون در حملات انتقام‌جویانه‌ی خود بیش از ۳۸هزار فلسطینی را کشته است./ زمانه

۲۴ تیر ۱۴۰۳

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی