امروز:   شهریور ۲۴, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
سپتامبر 2024
د س چ پ ج ش ی
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
آخرین نوشته ها

فعالان حقوق زنان ساکن گیلان در زندان لاکان رشت زندانی شدند

صبح امروز شنبه ۲۳ تیرماه، جمعی از فعالان حقوق زنان ساکن گیلان، جهت تحمل دوران حبس راهی زندان لاکان رشت شدند تا دسته جمعی بیش از ۶۰ سال حکم زندان خود را برای مبارزه در راه احقاق برابری خواهی جنسیتی تحمل کنند…

***

به گزارش بیدارزنی، فروغ سمیع‌نیا، جلوه جواهری، نگین رضایی، شیوا شاه‌سیاه، آزاده چاوشیان و متین یزدانی از فعالان حقوق زنان در «پرونده مرداد ۱۴۰۲» با همراهی جمع کثیری از فعالین و اعضای خانواده مقابل دادسرای انقلاب رشت، جهت تحمل حبس، راهی زندان لاکان شدند.

پیشتر روز چهارشنبه ۲۰ تیر، زهره (فاطمه) دادرس، شهروند ساکن رشت و فعال حقوق زنان که در همین پرونده به حبس محکوم شده بود، از سوی مأموران امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شد. در همان روز زهرا دادرس نیز پس از احضار تلفنی خود را به اجرای احکام کیفری رشت معرفی کرده بود.

روز ۸ فروردین‌ ۱۴۰۳، دادگاهی در گیلان، حکم بیش از ۶۰ سال زندان برای فعالان برابری‌خواهی جنسیتی صادر کرد که مرداد ۱۴۰۲ و در آستانه نخستین سالگرد خیزش ژینا در این استان بازداشت شده بودند. این دادگاه زهره دادرس را در مجموع به ۹ سال و ۶ ماه حبس محکوم کرد. زهره دادرس به اتهام تشکیل ‌گروه با هدف برهم زدن امنیت ملی به شش سال و یک روز حبس تعزیری و‌ به اتهام اجتماع و تبانی، به سه سال و شش ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شد. فروغ سمیع‌نیا، سارا جهانی، یاسمین حشدری، شیوا شاه‌سیا، نگین رضایی، متین یزدانی، آزاده چاووشیان و‌ زهرا دادرس هر یک در مجموع به شش سال و سه ماه و ۷ روز حبس محکوم شدند. در رابطه با اتهام اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور، این فعالان به سه سال و شش ماه و یک روز حبس و به اتهام عضویت در گروه غیرقانونی به دو سال و هفت ماه و ۱۶ روز حبس تعزیری محکوم شدند. جلوه جواهری و هومن طاهری هم به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم شدند.

۲۳ تیر ۱۴۰۳

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی