امروز:   شهریور ۲۸, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
سپتامبر 2024
د س چ پ ج ش ی
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
آخرین نوشته ها

بیانیه اتحاد سراسری کارگران و بازنشستگان ایران

۲۵ شهریور  دومین سالگرد کشته شدن مهسا امینی ، تولد جنبشِ زن ، زندگی ، آزادی و یادآور  اعتراضات گسترده خیابانی زنان و مردان با شعار “زن ،زندگی،آزادی “در سراسر ایران است . یادآور جنبشی است که با وجودصدها جان‌باخته‎ی سرکوبِ مردم بجان آمده‌ ومعترض به حقوق پایمال شده‌ی خود یک واقعیت مسلم را به جمهوری اسلامی دیکته کرد نشان داد که نمی توان نیمی ازجمعیت کشور را نادیده گرفت وبر آنان ستم و تبعیض را روا داشت …../

*****

جنبشی که رفع تبعیض و نابرابری ها علیه زنان ، اقوام، دانشجویان و دانش آموزان وکارگران و زحمتکشان را  در سراسر کشور  فریاد زد، از میان خود بسیار قربانی داد. علیه آن چوبه های دار به پا شد. رگبار ساچمه ها و جهالتِ  مزدوران چشمان بسیاری را از معترضان گرفت. اما این جنبش تا توان درپیکر زخم خورده داشت از حرکت باز نایستاد.

جمهوری اسلامی این فریاد آزادی خواهی مردم را نادیده گرفته است، با سرکوب شدید، کشتار و گلوله باران مردم معترض سراسر ایران بیش از پانصد کشته و هزاران مجروح ، زخم عمیق دیگری بر پیکر ایران و ایرانیان نشاند .
سردمداران حاکمیت عاجز از تحمیل سکوت ،به روال همیشگی منشا اعتراضات مردم را به بیگانگان نسبت دادندتا از این راه حلقه های سست شده‌ی هواداران و نیروهای خودی را از گسستن بازدارند.

گرچه در این راه توفیقاتی نصیب اش شد اما انتخابات اخیر نشان داد که درصد بالای غیرقابل انکاری وضع موجود را دیگر نمی خواهند. جنبش زن ، زندگی ، آزادی با همه‌ی نشانه هایش در رگ های جامعه  جریان دارد.
مردم از زنان و مردان , دانشجویان و کارگران و اقشار گوناگون مردم در ادامه‌ی این جنبش باعدم مشارکت در انتخابات و یا ریختن رای منفی و سلبی به صندوق ها با اصرار بر حفظ دستاوردهای مرحله ای جنبش مانند پوشش اختیاری و نه به حجاب اجباری همچنان بر ادامه  این جنبش در شکل های ممکن و مقدور پای می فشارند.

در دومین سالگرد جنبش زن ، زندگی ، آزادی  به پاس‌داشت قربانیان ، مجروحان, بازداشت شدگان و جوانانی که ناجوانمردانه و بناحق اعدام شدند
.
روز ‍ ۲۵ شهریور را گرامی میداریم  و دستاوردهای جنبش زن، زندگی ، آزادی را ارج نهاده و با یادآوری ارزش های موجود در این جنبش و بازشناسی عوامل بازدارنده‌ی این جنبش و طرد فرصت طلبان و نیروهای ارتجاعی سلطنت طلب برخواست های اساسی ضد تبعیض و ستم از هر نوع آن؛ مطالبات برحق این حرکت عظیم تاریخ‌ساز مردم ایران، به آرمان های انسانی و آزادی طلبانه و برابری خواهانه آن وفادار می مانیم.

٢۴شهریور ١۴٠٣
اتحادسراسری کارگران وبازنشستگان ایران

۲۵ شهریور ۱۴۰۳ ‍ ‍

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی