امروز:   شهریور ۲۴, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
سپتامبر 2024
د س چ پ ج ش ی
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
آخرین نوشته ها

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت مریم مهرابی

مریم مهرابی، معلم ساکن اصفهان، خواهر محمود مهرابی زندانی سیاسی محکوم به اعدام، علی‌رغم گذشت بیست و شش روز از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی به‌سر می‌برد. بی‌خبری از وضعیت وی، موجب افزایش نگرانی خانواده و اطرافیان این شهروند بازداشتی شده است…

***
اتهام مریم مهرابی اطلاع‌رسانی درباره حکم اعدام برادرش بوده که به هیچ‌وجه جرم نیست. به گفته یک منبع مطلع مریم مهرابی در این مدت تنها یک تماس تلفنی با خانواده داشته است. و علی‌رغم گذشت بیست و شش روز از زمان بازداشت و پیگیری های خانواده وی از مراجع امنیتی و قضایی، مسئولین مربوطه از ارائه پاسخی روشن در خصوص وضعیت این شهروند خودداری می کنند. تاکنون از محل نگهداری، دلایل بازداشت و وضعیت او اطلاعی به خانواده اش داده نشده و این موضوع، بر نگرانی‌ های نزدیکان وی افزوده است. خانم مهرابی در این مدت تنها یک تماس تلفنی با خانواده داشته است.”
این شهروند در تاریخ بیست و نهم خردادماه، توسط نیروهای امنیتی در اصفهان بازداشت شد.
مریم مهرابی پیشتر در اسفند ۱۴۰۱، درحالی‌که پیگیر پرونده برادرش محمود مهرابی بود، توسط نیروهای امنیتی در دادسرای شهرستان مبارکه بازداشت و به زندان دولت آباد اصفهان منتقل شد. این شهروند سه روز بعد با تامین قرار از این زندان آزاد شد. وی در شهریور سال گذشته توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهر مبارکه به هفتاد و چهار ضربه شلاق و سه ماه حبس محکوم شده بود که این حکم به پرداخت جزای نقدی تبدیل شد.

۲۴ تیر ۱۴۰۳

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی