امروز:   شهریور ۲۸, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
سپتامبر 2024
د س چ پ ج ش ی
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
آخرین نوشته ها

اجرای حکم اعدام ۸ زندانی از جمله یک زن و یک تبعه افغانستان در کرج و شیراز

به نوشته سازمان حقوق بشر ایران، هم‌زمان با اعدام سه زندانی در زندان قزلحصار که بابت جرایم مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند، حکم اعدام یک مرد با هویت محسن استواری نیز که پیشتر از بابت “تجاوز به عنف” به اعدام محکوم شده بود، به اجرا درآمده و چهار زندانی دیگر از جمله یک زن در زندان عادل‌اباد شیراز اجرا شده است…

 

***

احکام اعدام سه زندانی به نام‌های مهدی علی‌اکبری، داوود براهویی و سعید محمدپور به همراه یک تبعه کشور افغانستان که هویت وی در دست بررسی است و پیشتر از بابت جرایم مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند، در زندان قزلحصار و چهار زندانی دیگر نیز از جمله یک زن که هویت سه نفر از آنها منصور توکلی، محسن استواری و حامد شکسته احراز شده در زندان عادل‌آباد شیراز اجرا شد.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، سحرگاه یک‌شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ (۲۱ جولای ۲۰۲۴)، حکم اعدام سه زندانی به نام‌های داوود براهویی زندانی بلوچ و اهل زاهدان، سعید محمدپور و مهدی علی اکبری در زندان قزلحصار کرج اجرا شد.

به گفته منابع هه‌نگاو، هم‌زمان حکم اعدام یک زندانی تبعه کشور افغانستان نیز اجرا شده است که هویت وی در دست بررسی است.

این چهار زندانی که همگی به اتهام جرایم مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند، روز گذشته جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شدند.

از سوی دیگر، سحرگاه روز شنبه ۳۰ تیر (۲۰ جولای)، حکم اعدام دو مرد به نام‌های منصور توکلی و حامد شکسته ۴۰ ساله به همراه یک زن با فامیلی “محمودی‌نیا” که پیشتر از بابت قتل عمد به اعدام محکوم شده بودند، در زندان مرکزی شیراز (عادل‌آباد) اجرا شده است.

به نوشته سازمان حقوق بشر ایران، هم‌زمان با این سه زندانی، حکم اعدام یک مرد با هویت محسن استواری نیز که پیشتر از بابت “تجاوز به عنف” به اعدام محکوم شده بود، به اجرا درآمده است.

۳۱ تیر ۱۴۰۳

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی