امروز:   شهریور ۲۸, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
سپتامبر 2024
د س چ پ ج ش ی
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
آخرین نوشته ها

هر ماه ۱۵۰ تا ۲۰۰ پرستار از ایران به دلیل «مشکلات معیشتی» مهاجرت می‌کنند

فریدون مرادی، عضو شورای عالی نظام پرستاری ایران گفت «هر ماه ۱۵۰ تا ۲۰۰ پرستار» به علت «مشکلات معیشتی» مهاجرت می‌کنند.. مهاجرت بیش از سه هزار پرستار در طول یک سال گذشته، اعتراضات گسترده به قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، استعفای دسته‌جمعی پرستاران چندین بیمارستان در اعتراض به شرایط کاری، و خودکشی بهار کرم‌نژاد، پرستار بیمارستان کرمانشاه در اعتراض به بیکاری و پایان قرارداد کار از جمله مسائلی‌اند که فقط طی ماه‌های اخیر رخ داده‌اند……/

****

مرادی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت: «یکی از مطالبات مهم پرستاران، اجرای صحیح قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است. مدت زمان زیادی است که تعرفه خدمات پرستاران به حساب پرستاران واریز نشده است و بیش از یک سال است که این تعرفه، به دست پرستاران نرسیده است. علاوه بر این، رفاهیات همکاران پرستار اصلاً مناسب نیست».
او هم‌چنین با بیان اینکه دولت آینده باید به داد پرستاران برسد و بخش مهمی از این مسئله با بهبود وضعیت معیشتی پرستاران و استخدام نیرو‌های جوان حل می‌شود، افزود: «حق اضافه کاری پرستاران نیز بسیار کم است و در شأن پرستاران نیست؛ اکنون یک پرستار با سابقه ۲۵ سال، به ازای هر ساعت اضافه کار ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان پول دریافت می‌کند که مبلغ بسیار پایینی است و از همین مبالغ نیز مالیات کسر می‌شود.» در ایران شمار زیادی از پرستاران با قرارداد موقت و به واسطه شرکت‌های پیمانکاری در برابر دستمزد اندک برای ساعت طولانی استثمار می‌شوند. در سال‌های اخیر اقدام به خودکشی در بین اقشار مختلف، به‌ویژه جوانان و کادر درمان در ایران به شکل نگران‌کننده‌ای افزایش یافته است. با کالایی‌سازی بهداشت و بی‌ثبات‌سازی مضاعف کادر درمانی در ایران، پرستاران با مشکلات معیشتی و اجتماعی متعددی درگیر هستند. مهاجرت بیش از سه هزار پرستار در طول یک سال گذشته، اعتراضات گسترده به قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، استعفای دسته‌جمعی پرستاران چندین بیمارستان در اعتراض به شرایط کاری، و خودکشی بهار کرم‌نژاد، پرستار بیمارستان کرمانشاه در اعتراض به بیکاری و پایان قرارداد کار از جمله مسائلی‌اند که فقط طی ماه‌های اخیر رخ داده‌اند.

 

۱ مرداد ۱۴۰۳

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی