امروز:   شهریور ۲۸, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
سپتامبر 2024
د س چ پ ج ش ی
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
آخرین نوشته ها

اعتراف اجباری این بار روی تخت بیمارستان !

اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری سه‌شنبه ۳۰ مرداد در پاسخ به سوالاتی درباره شکایت مادر نفس حاجی شریف از ماموران “طرح نور” و شلیک نیروی انتظامی به زن جوانی به نام آرزو بدری در خودروی او پاسخ داد…./

****

سخنگوی قوه قضاییه درباره آرزو بدری گفت: «براساس گزارش فراجا اساسا موضوع مرتبط با مساله حجاب نبوده و آنچه در فضای مجازی عنوان شده یک فضا سازی رسانه‌ای است».

به گفته او شلیک به این زن جوان به خاطر “عدم توجه به هشدارهای پلیس و فرار از صحنه” بوده است. او افزود ضارب “بلافاصله دستگیر شده و در حال حاضر در بازداشت موقت به سر میبرد”.

قبلا از طریق منابع آگاه گزارش شده بود که آرزو بدری، زن ۳۱ ساله که به خاطر حجاب هدف گلوله ماموران نیروی انتظامی شهر نور قرار گرفته و در بیمارستان بستری است، با اینکه از درد شدید رنج می‌برد و توان نشستن و غذا خوردن ندارد، تحت فشار ماموران امنیتی مجبور به اعتراف اجباری علیه خود شده است.
در این رابطه روز ۲۹ مرداد رسانه‌های حکومتی فیلمی از آرزو بدری را منتشر کردند که در حالی که روی تخت بیمارستان است با یک ظاهرا خبرنگار صحبت می‌کند و می‌گوید حالش خوب است. پدر او نیز در این فیلم از “رسیدگی مقامات” به وضعیت دخترش تشکر می‌کند.
انتشار این ویدیویی ۳۵ ثانیه‌ای از «اعتراف اجباری» آرزو بدری و پدرش، واکنش‌های زیادی به همراه داشت.
رویا حشمتی، فعال مدنی و کسی که روایت شلاق خوردنش بابت بی‌اعتنایی به حجاب اجباری، خبرساز شده بود، نوشت:

«پرونده‌ی من، از شب بازداشت تا اجرای حکم و مختومه شدن پرونده حدود هشت ماه طول کشید. هشت ماه تلخ و استخوان‌خردکن. با اینحال هنوز هم سخت‌ترین لحظه‌ی اون دوره‌ی سیاه برای من، وقتی بود که چشم‌بندم رو برداشتن و نشوندنم جلو دوربین برای اعتراف‌اجباری. فشاری که برای اعتراف‌اجباری به شخص میاد، با هیچکدوم از فشارهای دستگاه امنیتی قابل مقایسه نیست. و الان بازجو-خبرنگارهای ج.ا رفتن سراغ #آرزو_بدری. زنی که بخاطر حجاب بهش شلیک کردند و ناتوان از حرکت روی تختی در بیمارستان برای زندگی تقلا می‌کنه.»

سمیرا راهی، روزنامه‌نگار، نیز چنین نوشت:
«زن صحیح و سالم، بعد از یک روز کاری احتمالا سخت به خونه می‌رفته برای دیدن خانواده و دو فرزندش؛ حالا اما این‌چنین روی تخت بیمارستانه و در همین حال، با تهدید و فشار مجبور به اعتراف اجباری.
زندگی یک انسان، یک مادر، یک همسر، یک دختر، یک دوست، یک خانواده، یک همکار و …، به همین راحتی نابود شده.
پیچیدگی آسیبی که جمهوری اسلامی به افراد می‌زنه، محدود به فرد، لحظه و حتی آسیب فیزیکی و روحی نمیشه، یک دایره از ارتباطات و افراد و مسیر یک زندگی درگیر موجی از آسیب میشن که تصورش برای ما غیرممکنه.

حقیقتا جمهوری اسلامی بزرگترین دشمن شادی و زندگیه.»
کاربر قلم‌فرسا، چنین واکنش نشان داد:

«‏کم مونده به این خانواده بگن باید بگید از نیروی انتظامی بابت شلیک. به دخترمون خیلی ممنونیم، امیدواریم شلیکشون مستدام باشه و دفعه بعد کاش به جای کمر به سر مردم بزنن

آخه چیو ماله میکشید، چیو میخواید درست کنید؟ چی تغییر میکنه؟

ضارب بودنتون؟ شلیک کردنتون؟ قوانین کثافتتون؟»

 

۳۱ مرداد

 

 

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی